VALG AF FLYDEDRAGT
Fra : Campione

Dato : 22-01-03 11:20

Hej gruppe.

Jeg vil gerne have mig en flydedragt, til mine fisketure på Øresund i en
mindre båd.

Jeg er i tvivl om i hvilken grad mærket betyder det store. Jeg har set på
Sunridge, Normark og Fladen men er der nogen nævneværdig forskel herpå?

Gode råd til en anbefalelsesværdig forhandler i København modtages
naturligvis også.

--
Sinc Steen Morthorst
Campione 2002

Fra : RJ

Dato : 22-01-03 12:42

Hej

Jeg har netop investeret i en flydedragt, og vil gerne forklare hvorfor jeg
valgte som jeg gjorde.

Først og fremmest kiggede jeg kun på 2: Normark og Fladen. Der er også andre
firmaer, bl.a. mustang, abu, penn osv.
Jeg havde en Ron Thompson Termodragt, som jeg efterhånden var vokset fra,
primært pga. 2 ting: En latterlig krave og hætte, og ubeskriveligt fugtige
ærmer. Det var derfor naturligt at jeg kiggede ekstra godt på disse forhold
på min nye "flyverdragt"

Jeg valgte Normarks gule flydedragt, da den har tætsluttende
neoprenmanchetter i ærmerne, som jeg er blevet rigtigt glad for. Slut med
drivvåde trøjeærmer op til albuen. Derudover er kraven ekstra høj, dvs. man
slipper for vind ind på siden af hovedet, hvilket var dybt irriterende på
den gamle. Er det rigtig koldt kan man knappe hætten helt til, så kun øjne
og næse er fri, hvilket måske forhindrer bevægelsesfriheden lidt, men det er
bestemt en rar ting. Endelig er opdriftsmaterialet i Normark-dragten ikke så
stift som i andre flydedragter, hvilket betyder at man har stort set samme
bevægelsesfrihed som i en alm. heldragt.

Jeg købte min flydedragt i Jan&Bo på Ndr. Frihavnsgade, primært fordi de har
en glimrende service. De fleste andre københavnerforretninger har også denne
flydedragt, så der er næsten frit valg.

venlig hilsen

R J

Fra : Campione

Dato : 22-01-03 13:38

Tak for rådet. Jeg bor 200 m fra butikken, så det er da nemt. Er det
generelt en god butik (rådgivning kontra pris) ?

--
Sinc Steen Morthorst
Campione 2002

Fra : RJ

Dato : 22-01-03 14:13

Hej

Når du skriver rådgivning kontra pris vil jeg mene at det er en af de
absolut bedste forretninger i København. Det er ingen hemmelighed at prisen
ligger en tand højere end andre steder i byen, men rådgivningen er absolut i
top. De er desuden flinke til at skaffe ting hjem fra dag til dag, hvis de
ikke har dem på lager.

Fra : Charley Braun

Dato : 22-01-03 17:24

Hej Campione.

Normark den gule er til og med Åndbar og der medfølger en lille orange
fløjte, hvis uheldet skulle ske. Også koster den kun bob bob 1499,00 hos
Sportscentret Fiskeland i Rødovre Roskildevej 299

Prisen har jo også lidt betydning -)

Hilsen CB