Flere Rosted trådløse termometre samtidigt~
Fra : M@rk

Dato : 22-01-03 09:09

Hejsa i gruppen,

i julegave fik jeg et Rosted trådløst termometer - en herlig lille sag

Men så er det jo, at der går en sand måle-djævel i mig og jeg kunne godt
tænke mig flere målepunkter i mit hus - og så er mit spørgsmål:

Er der nogen der ved, om modtager og sender "kender" hinanden, så man
kan have flere Rosted termometre kørende samtidigt?

/Mark

--
M@rk, the unknown @ vosborg.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Thïngmand

Dato : 22-01-03 10:42

> Er der nogen der ved, om modtager og sender "kender" hinanden, så man
> kan have flere Rosted termometre kørende samtidigt?

Jeg vil formode at de har x antal koder at køre på, så man ikke modtager

Fra : M@rk

Dato : 22-01-03 11:27

Wed, 22 Jan 2003 10:41:53 +0100, berigede "Thïngmand"
<michael@thingmand.invalid> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg vil formode at de har x antal koder at køre på, så man ikke modtager

Okay, det må i så fald være noget, den "selv" finder ud af - der er ikke
nogen synlige knapper på den, hvor man kan vælge kanal ...........

/Mark

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-01-03 12:01

On Wed, 22 Jan 2003 10:41:53 +0100, "Thïngmand"
<michael@thingmand.invalid> wrote:

>Jeg vil formode at de har x antal koder at køre på, så man ikke modtager

Sender og modtager er formentlig matchet, så de kun kan sende og
modtage den ene kode. Og så er han jo lige langt, hvis der ikke er en
omskifter på termometeret (hvad der vist ikke er?)

Lars

Fra : Thïngmand

Dato : 22-01-03 14:55

> Sender og modtager er formentlig matchet, så de kun kan sende og
> modtage den ene kode. Og så er han jo lige langt, hvis der ikke er en
> omskifter på termometeret (hvad der vist ikke er?)

Sandsynligheden for at han får en med samme kode er ikke særlig stor og hvis
han gør, kan han blot bytte den til en anden.

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-01-03 19:29

On Wed, 22 Jan 2003 14:55:01 +0100, "Thïngmand"
<michael@thingmand.invalid> wrote:

>Sandsynligheden for at han får en med samme kode er ikke særlig stor og hvis
>han gør, kan han blot bytte den til en anden.

Hvis han får en med en anden kode, hvordan skal hans modtager så
aflæse den?

Lars

Fra : Thïngmand

Dato : 23-01-03 08:58

> Hvis han får en med en anden kode, hvordan skal hans modtager så
> aflæse den?

Øh, han skal selvfølgelig bytte hele sættet - hvis du tænker på om en
modtager, kan have flere sendere, så er svaret selvfølgelig nej

Fra : M@rk

Dato : 23-01-03 11:31

Thu, 23 Jan 2003 08:57:48 +0100, berigede "Thïngmand"
<michael@thingmand.invalid> dk.fritid.hus-og-have med:

>Øh, han skal selvfølgelig bytte hele sættet - hvis du tænker på om en
>modtager, kan have flere sendere, så er svaret selvfølgelig nej

"Han" er glad for jeres debat, dog er "han" i tvivl om, om det er et
validt bytteargument, at den kører på samme kanal som den/de "han" i
forvejen har

/Mark

PS
Ovenstående må gerne læses med et smil om læben

Fra : Lars Jensen

Dato : 23-01-03 12:35

On Thu, 23 Jan 2003 11:31:11 +0100, "M@rk" <unknown@vosborg.invalid>
wrote:

> [...]
>
>"Han" er glad for jeres debat, dog er "han" i tvivl om, om det er et
>validt bytteargument, at den kører på samme kanal som den/de "han" i

Undskyld vi bare kalder dig "han"

Men har jeg misforstået noget - var udgangspunktet ikke, at du ville
have flere sendere på den samme modtager?
I så fald mener jeg nemlig ikke det kan lade sig gøre, da modtageren
(sandsynligvis) er indstillet til én kode (den samme som senderen),
hvorfor den naturligvis ikke vil kunne modtage andre koder.
Hvis det havde været omskifter på modtageren kunne man sikkert godt,
men det er der ikke, vel?.

Så jeg ved ikke rigtigt hvordan et bytte skulle hjælpe dig.

vh
Lars

Fra : Martin Buhelt

Dato : 23-01-03 13:24

> [...]
> hvorfor den naturligvis ikke vil kunne modtage andre koder.
> Hvis det havde været omskifter på modtageren kunne man sikkert godt,

Der findes modtagere, som kan håndtere flere sendere. Om omtalte model er en
af dem ved jeg ikke, men fx solgte Aldi en for et par måneder siden, som kan
håndtere op til fire sendere. Der fulgte kun en sender med, og hvordan man
skaffer flere sendere til den ved jeg desværre ikke!

/Martin

Fra : M@rk

Dato : 23-01-03 13:37

Thu, 23 Jan 2003 12:35:16 +0100, berigede Lars Jensen <lcj@wanadoo.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Undskyld vi bare kalder dig "han"

Intet problem - det er bare sjovt, at blive omtalt i 3. person ental

>Men har jeg misforstået noget - var udgangspunktet ikke, at du ville
>have flere sendere på den samme modtager?

Der foreligger vist en mindre utydelighed fra min side (,beklager) -
udgangspunktet er flere sæt, altså en modtager og en sender.

Hvis man kunne have lavet stuntet med flere sendere til samme modtager,
så havdet det naturligvis været dejligt, men det kan jeg ikke se nogen
indikationer af, at Rosted kan - så den sild er vist død på forhånd

/Mark

Fra : Thïngmand

Dato : 24-01-03 09:21

> "Han" er glad for jeres debat, dog er "han" i tvivl om, om det er et
> validt bytteargument, at den kører på samme kanal som den/de "han" i
> forvejen har

Selvfølgelig kan Han :) det - står der ikke noget på pakken med at "865
forskellige kanaler for sikker modtagelse, bla-bla" Hvis man bor i
lejlighed, kan ens sender jo godt sidde lige ved siden af naboens ude på
altanen og så skal den selvfølgelig byttes, hvis de tilfældigvis kører på
samme kanal. Du kan jo altid spørge i forretningen om der er noget problem
ved at have flere sæt...

Fra : M@rk

Dato : 24-01-03 20:01

Fri, 24 Jan 2003 09:21:23 +0100, berigede "Thïngmand"

)

>- står der ikke noget på pakken med at "865
>forskellige kanaler for sikker modtagelse, bla-bla"

Niks, der står ikke en bjælde - heller ikke i brugsforvirringen ......
og www.rosted.dk er ikke til den store hjælp (men det er nok den
hurtigst loadende hjemmeside, som jeg til dato har set

/Mark

Fra : Ole Jensen

Dato : 27-01-03 08:21

> [...]
> og www.rosted.dk er ikke til den store hjælp (men det er nok den
> hurtigst loadende hjemmeside, som jeg til dato har set

Hej

Uden at reklamere, så har jeg et OBH, som kan modtage fra tre sendere ad
gangen. Man skifter bare på modtagerstationen alt efter hvilken sender
man vil se.
Jeg har kun en sender, men vil have flere.

mvh
Ole-J

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-01-03 15:36

> Uden at reklamere, så har jeg et OBH, som kan modtage fra tre sendere
ad
> gangen. Man skifter bare på modtagerstationen alt efter hvilken sender
> man vil se.

En lignede serier designet af jacob jensen har også et temometer hvor
modtageren kan håndtere 4 sendere.

/A