Hjælp til Power Point præsentation
Fra : sakket

Dato : 21-01-03 12:58

Hej gruppe.

Je ger ude på at gemme min Power Point præsentation som én samlet mediefil
på harddisken (og herefter konvertere den til VCD-format til nem fremvisning
ved Ferie Messen i Bella Centeret denne weekend).
Men når jeg prøver at "optage udsendelse og gemme som fil" under "Diasshow",
så får jeg fejlmeddelelsen "no device selected"?? Og så vil den også sende
den til nettet??
Jeg har prøvet at hente og installere "Windows Media Encoder", men den vil
Power Point ikke bruge.

Hvad gør jeg?
Alle svar modtages med kyshånd

--
take care
kaspar madsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-01-03 23:37

"sakket" <sakket@usenet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den til nettet??
> Jeg har prøvet at hente og installere "Windows Media Encoder", men den vil

Så vidt jeg kan se, er det noget forkert du gør.
Når jeg læser i hjælpen til Powerpoint xp, så betyder det at optage en
udsendelse, at man rent fysisk tilslutter et videokamera og herefter optager
diasshowet. Det er altså ikke noget med først at gemme og så konvertere.
Men hvorfor kan du ikke bruge filen direkte? Gem den som et selvkørende
diasshow. Det kan du jo så også brænde på en cd. Men det kræver selvfølgelig
en computer til fremvisningen.

Kurt

Fra : sakket

Dato : 22-01-03 10:01

Hej Kurt

Tak for svaret.
Jeg kan desværre ikke bare gemme præsentationen som selvkørende diasshow, da
jeg har nogle videoklip som skal vises i løbet af præsentationen, og de
kommer ikke med i diasshowet. De bliver bare sprunget over ;-(
Jeg er nødt til at afspille og gemme den samlede præsentation for at kunne
gøre det jeg tænker på.
Er der andre der har idéer?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-01-03 19:07

Hej
> [...]
> kommer ikke med i diasshowet. De bliver bare sprunget over ;-(
> Jeg er nødt til at afspille og gemme den samlede præsentation for at kunne

Prøv at se på dette link:

http://www.echosvoice.com/autoruncd.htm

Echo har rigtigt mange gode PP idéer og ting liggende på sin side. Du kan
måske også finde noget hos Sonia Coleman http://www.soniacoleman.com/

Hilsen
Jan