Behandling af gyngehest
Fra : Vidar

Dato : 20-01-03 22:50

Jeg har i efteråret lavet en gyngehest i stavlimet bøgetræsbordplader.
Jeg har endnu ikke fået den overfladebehandlet eller lukket overfladen på en
eller anden måde.
Inden jeg kaster mig ud i et evt. hovedløst projekt med linolie eller anden
behandling vil jeg høre om andre her har erfaringer eller blot gode råd til
hvad jeg skal gøre.
Sagen er nemlig at den er begyndt at tage imod snavs hvor børnene fx holder
fast i håndtaget eller på fodstøtten.
Jeg kan godt lide synet at det "rene" træ, men skal jeg en gang for alle
lukke overfladen med en heldækkende maling af en eller anden art? Miljø- og
børnevenligt, vel at mærke!

mvh. Allan

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 21-01-03 21:30

Vidar wrote:

> [...]
> lukke overfladen med en heldækkende maling af en eller anden art? Miljø- og

Det er ikke godt at lakere, da det er for glat.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 21-01-03 21:33

Vidar wrote:

> [...]
> lukke overfladen med en heldækkende maling af en eller anden art? Miljø- og

Sæbe må være det bedste.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-01-03 22:03

> Sæbe må være det bedste.

Olie? Altså ikke den allestedsværende linolie, men møbilolie (det må hedde
et eller andet bestemt, men kan ikke lige huske hvad). Eller voks.

Mvh Maria

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-01-03 23:12

> Olie? Altså ikke den allestedsværende linolie, men møbilolie (det må hedde
> et eller andet bestemt, men kan ikke lige huske hvad). Eller voks.
>
> Mvh Maria

Det er nemmere at fjerne spor efter børnefingre fra træ, de rer behandlet
med sæbespåne"grød".
Hilsen Inger

Fra : Ida Nielsen

Dato : 22-01-03 19:54

Jeg ville købe en køkkenbords olie fra Junker eller Trip Trap. Dette er en
hærdenen olie som giver et flot resultat.
For at fjerne de mærker som er kommet, vaskes "dyret" ned med trærens inden
olieringen .
Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Farvehandler