Problemer med XP og firewall
Fra : Bisgaard

Dato : 20-01-03 18:40

Hej

Håber dette er den rigtige gruppe..

Jeg har downloadet den gratis version af ZoneAlarm fra nettet og installeret
den - alt virker tilsyneladende ok. Problemet opstår først når jeg skal
lukke min pc - så tager nedlukningen ca. 2 min længere end normalt - først
forsvinder alle ikoner efter et stykke tid skriver den så at nu gemmes
instillinger og til slut skriver dem at windows lukker.

Jeg har forsøgt at afinstallere ZoneAlarm - der efter lukker systemet ned i
normal hastighed.
Nu har jeg så downloadet Sygate Personal firewall - her er problemet endnu
værre her lukker PCen slet ikke ned
den bliver stående med VENT WINDOWS lukkes......

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt ?

Fra : Kent Friis

Dato : 20-01-03 19:42

Den Mon, 20 Jan 2003 18:39:44 +0100 skrev Bisgaard:
> [...]
>værre her lukker PCen slet ikke ned
>den bliver stående med VENT WINDOWS lukkes......
>
>Nogen der har en ide om hvad der kan være galt ?

Nope, men jeg har en løsning. Afinstaller de to produkter, og sæt din
PC fornuftigt op i stedet for. Det er alligevel nemmere end at få en
firewall til at virke.

Mvh
Kent
--
unsigned long main = 0xC8C70FF0;

Fra : F.Larsen

Dato : 20-01-03 19:59

" Bisgaard" <tbr92@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> forsvinder alle ikoner efter et stykke tid skriver den så at nu gemmes
> instillinger og til slut skriver dem at windows lukker.

Sikkert fordi der er en service som vil på nettet når du lukker din PC.

> Jeg har forsøgt at afinstallere ZoneAlarm - der efter lukker systemet ned
> normal hastighed.

Kan du ikke bare lave en "Shutdown ZoneAlarm" ?

Gennemgå dine services og luk dem du ikke har brug for, giver som side
effekt et mere sikkert system. Min foretrukne:
http://www.blackviper.com/WinXP/service411.htm

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/