Udbygning af parcelhus.
Fra : Else Hansen

Dato : 20-01-03 17:25

Hej alle.

En bekendt vil gerne have udbygget ovenpå sit parcelhus.

Det er forberedt med høj rejsning m.m., men det første
problem er så at få lavet en tegning.

Findes der folk, der kan sådan noget? Eller skal han
gå til den dyre løsning - nemlig arkitekten.

Det er ellers meningen, at han med venners hjælp vil
lave udbygningen.

Venlig hilsen
Else

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 21-01-03 22:38

> En bekendt vil gerne have udbygget ovenpå sit parcelhus.
>
> Det er forberedt med høj rejsning m.m., men det første
> problem er så at få lavet en tegning.
>
> Findes der folk, der kan sådan noget?

Jamen det er jo netop arkitekter der kan sådan noget. Der findes
håndværksmestre der er gode til at tegne, men uddannet til andet end
deres eget fag. er de jo ikke, og de koster jo også penge, så jeg er
ikke sikker på der er så meget at spare der i forhold til en arkitekt.

> Eller skal han
> gå til den dyre løsning - nemlig arkitekten.

Dyrt nu eller senere, en arkitekt har jo forsikringer der dækker fejl
ved hans råd og vejledning. Iøvrigt vil jeg tro et sæt tegninger til
dette vil ligge på mellem 5000 og 10000 kr.

--
Med træ hilsen
Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,
Unøjagtighederne kommer af sig selv."

Fra : Else Hansen

Dato : 23-01-03 15:15

Det beløb du nævner er nu lige i underkanten -
arkitekten forlanger mellem kr. 15.000,- og 20.000,- -
så det er jo også en slags penge.

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 24-01-03 21:42

> Det beløb du nævner er nu lige i underkanten -
> arkitekten forlanger mellem kr. 15.000,- og 20.000,- -
> så det er jo også en slags penge.

Husk at klippe det væk du ikke svare på.

Nu ved jeg ikke hvordan disse tegninger ser ud, men de tegninger* der
skal bruges til byggetilladelsen burde ikke være så dyre.

* snit igennem diverse konstruktioner

Men skal der også planlægges nye konstruktioner løber det jo hurtigt
op. Men så er arkitekten også vansklig at komme uden om.

Jeg håber i løser det uden at i er nødt til at gå på kompromis. Prøv
at høre med en anden arkitekt.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 24-01-03 22:22

"Philip Oest Møller" <philip2022@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg ikke hvordan disse tegninger ser ud, men de tegninger* der
> skal bruges til byggetilladelsen burde ikke være så dyre.
>
> * snit igennem diverse konstruktioner

Der skal som min. være følgende materiale til kommunen:

http://www.boligassistancen.dk/Byggetilladelse.htm#Hvorledes%20ansøger%20man
?

Mvh - Martin