Select * from string
Fra : Archie Mósses

Dato : 20-01-03 17:20

Hvordan vælger jeg en database tabel udfra en Querystring?

strPost = Request.Qerystring("db")
strSQL = "Select * from strPost"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

I kan nok se hvad det er jeg vil have den til at gøre, så er
spørgsmålet bare hvordan.

På forhånd mange tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-01-03 17:31

Archie Mósses wrote :

> [...]
> strSQL = "Select * from strPost"
> Set rs = Conn.Execute(strSQL)
>
> I kan nok se hvad det er jeg vil have den til at gøre, så er

strSQL = "SELECT * FROM " & strPost

Husk i den forbindelse AAAAAALTIIIIIID at validere de data du modtager
via URI. Du må aldrig direkte overføre data fra din URI til din database.
Det var netop dette VALUS gjorde ... hvilket vel ikke behøver at gentage
sig særligt mange gange før det ikke er sjovt mere.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
** Vil det sige, at ham Lars er et stort brød på 15 år ? **

Fra : Archie Mósses

Dato : 20-01-03 17:47

Takker mange gange... men jeg ved faktisk ikke hvad du mener med alt det jeg
AAAAAALTTIIIIIID skal huske, jeg har kun lidt over 6 mdr. selvtrænet erfaring
i ASP... og jeg skal jo oxo passe min skole så og mine venner, så jeg har
ikke så meget tid. Men tak....

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 20-01-03 21:39

> men jeg ved faktisk ikke hvad du mener med alt det jeg
> AAAAAALTTIIIIIID skal huske, jeg har kun lidt over 6 mdr.
> selvtrænet erfaring i ASP...

Hvis variablen med tabelnavnet hentes gennem URI'en:

side.asp?table=blabla

så skal du validere tabelnavnet, så "onde" brugere ikke kan lave noget
lignende

side.asp?table=medlemmer

og dermed få anden tabel ud, end hvad der var planlagt.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Archie Mósses

Dato : 20-01-03 18:21

Det kører godt nok for mig lige nu.... Jeg har brug for mere
hjælp.
Jeg skal have alle tabel navnene fra min database.

Nogen ide?