rsync auth!
Fra : Heine Laursen

Dato : 20-01-03 15:47

Hejsa ng.

Efter et mindre maridt om at få rsync til at virke, køre det endelig.

Jeg har lavet en ssh tunnel, til min maskine. Og det hele køre da også
sådan da..
Det der undre mig, er at den ikke spøger efter et password, når jeg
logger ind på denne måde:
rsync -azrvv /sti_til_det_jeg_vil_overføre brugernavn@host::modul

I /etc/rsync.conf har jeg skrevet
auth users heine, som også er den bruger jeg har loget mig ind med gennen
ssh. Er det derfor jeg ikke bliver spurt efter et password, eller har jeg
et åbent hul i rsync?

Et andet spørgesmål, går på om jeg skal have rsh serveren inde! Den har
brokket sig en del over rsh: connect error.
Som blev erstattet af rsh: permissions denied.

Lige nu ved jeg faktisk ikke om den bruger den, men er bare glad for det
endelig virke

Hvad sker der hvis man afbryder forbindelsen?
Kan den så finde du af hvor den var kommet til, eller skal den fortsætte
til den selv stopper?

Heine Laursen

Fra : Søren Vrist

Dato : 20-01-03 17:40

Heine Laursen wrote:
> Jeg har lavet en ssh tunnel, til min maskine. Og det hele køre da også
> sådan da..
Ok..Det virker for mig som en omvej..

> Det der undre mig, er at den ikke spøger efter et password, når jeg
> logger ind på denne måde:
> rsync -azrvv /sti_til_det_jeg_vil_overføre brugernavn@host::modul
rsync -avvzr -e ssh /blabla/ brugernavn@blalba:/der/hvor/det/skal/ligge
Den komando får rsync til at selv lave sin egen ssh tunnel, og derved
kan du bruge remote ssh loginbrugere, uden at skulle lave tunnel først!

Det skulle hjælpe på dine probs, og så bruger den også ssh istedet for
rsh...

mvh
Søren Vrist

Fra : Heine Laursen

Dato : 21-01-03 08:22

Søren Vrist <inbox@seet.dk> wrote in news:3e2c266e$0$11018
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Ok..Det virker for mig som en omvej..

Det har jeg set et eller andet sted inde på http://rsync.samba.org/ at
det var sådan man skulde gøre!

> [...]
> kan du bruge remote ssh loginbrugere, uden at skulle lave tunnel først!
>
> Det skulle hjælpe på dine probs, og så bruger den også ssh istedet for

Okay. Det må jeg så prøve.
Tak for hjælpen

Heine Laursen

Fra : Heine Laursen

Dato : 21-01-03 08:32

> [...]

> Den komando får rsync til at selv lave sin egen ssh tunnel, og derved
> kan du bruge remote ssh loginbrugere, uden at skulle lave tunnel først!

Så får jeg fejlen:
WARNING: --rsh or -e option ignored when connecting to rsync daemon
opening tcp connection to gozar.dynu.com port 873
Heine Laursen

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 21-01-03 06:53

On Mon, 20 Jan 2003 14:47:19 +0000 (UTC),
Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> wrote:

> [...]
> ssh. Er det derfor jeg ikke bliver spurt efter et password, eller har jeg

Mener du rsyncd.conf?

> Hvad sker der hvis man afbryder forbindelsen?
> Kan den så finde du af hvor den var kommet til, eller skal den fortsætte
> til den selv stopper?

Den kan kan godt lave partielle overførsler.

--
Jesper

Fra : Heine Laursen

Dato : 21-01-03 08:24

Jesper Louis Andersen <jlouis@ask.diku.dk> wrote in

> Mener du rsyncd.conf?

Ja. Køre den som daemon mode, på destanation maskinen

Okay.
Tak for hjælpen
Heine Laursen