Logon på NT server via webinterface
Fra : Snuske

Dato : 20-01-03 13:30

Hejsa,

Er det muligt at logge en user på en webserver som ægte NT user via en
ASP-side? Hvis ja, hvordan?

--
Mvh Snuske

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-01-03 14:20

Snuske wrote :

> Er det muligt at logge en user på en webserver som ægte NT user via en
> ASP-side? Hvis ja, hvordan?

ja ... du slår bare anonym adgang fra til den del af serveren via IIS-
admin. Så bliver brugeren promptet for userid/password ved load af siderne.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk : FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : Snuske

Dato : 20-01-03 14:52

Det vil jeg undgå. Det er derfor man skal logge ind via asp-siden.

--
Mvh Snuske

"Jesper Stocholm"
<er.det.virkeligt.nødvendigt.at.medtage.min.emailadresse.i.svar.på.mine.indl

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-01-03 16:06

Snuske wrote :

> Det vil jeg undgå. Det er derfor man skal logge ind via asp-siden.

Må man spørge hvorfor ?

Anyway, det kan godt lade sig gøre - omend jeg ikke helt er klar over
hvordan. Jeg mener, at Jakob Andersen har postet noget kode på et tidligere
tidspunkt, så prøv at lede tilbage i gruppen fx via
http://groups.google.com . Søgeord kunne være logon,adsi eller lignende.

PS: vær venlig at læse lidt på linket i min signatur. Det gør samtalerne
herinde nemmere at følge.

--

Skriv under det du svarer på - www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-03 15:05

Snuske skrev:

> Det vil jeg undgå.

Hvad vil du undgå? (hint: se min signatur)

> <er.det.virkeligt.nødvendigt.at.medtage.min.emailadresse.i.svar
> .på.mine.indl æg?@stocholm.invalid>

Pragtfuld mailadresse ;)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Snuske

Dato : 20-01-03 15:29

> Hvad vil du undgå? (hint: se min signatur)

Forstår du ikke mit spørgsmål eller skal du bare snage over mit
besked-layout?

--
Mvh Nicolai

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-03 15:46

Snuske skrev:

> Forstår du ikke mit spørgsmål eller skal du bare snage over mit
> besked-layout?

Jeg gider ikke bruge ekstra tid på at finde information du lige så
godt kunne have givet med et citat.
Men du kan tage det roligt - jeg skal spare dig for mere brok
fremover. Hvis andre vil bruge tid på dine indlæg skal de være
velkomne - du skal bare være klar over at der er nogen der står af.
--
Jens Gyldenkærne Clausen