Opvarmning med el-radiator
Fra : .Kody

Dato : 20-01-03 11:23

Hejsa

Jeg har et rum, hvor der ikke er en radiator i øjeblikket.
Jeg overvejer at opsætte en oliefyldt el-radiator, men
hvad koster det i el forbrug ?

Rummet er ca. 11m², alm isoleret.
Jeg overvejer at købe en radiator, som bruger
50watt pr m². Men jeg går ikke ud fra den skal køre konstant, så
hvad tror i det vil koste pr. år, med en KwH pris på 1,30 kr

..Kody

Fra : HSC

Dato : 21-01-03 15:03

Det er jo svært at svare på, når du ikke ved hvor længe den skal køre.

Men hvis rummet er 11kvm, og den bruger 50 w pr kvm = 600w /timen

Ifølge mine ydmyge beregninger vil det give Kr. 0.78 i timen = 18.72 pr.
døgn.

EL - Varme er DYRT

Fra : HSC

Dato : 21-01-03 15:04

Brug evt en Zibro ovn i stedet for , det skulle være billigere i drift, end
EL

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 22-01-03 19:52

".Kody" wrote:

> Jeg har et rum, hvor der ikke er en radiator i øjeblikket.
> Jeg overvejer at opsætte en oliefyldt el-radiator, men
> hvad koster det i el forbrug ?

Til din information:

Oliefyldte radiatorer giver ikke lavere elforbrug.
Den glatter temperaturen ud.

Oliefyldte radiatorer er også dyrere end de "normale".
Og de er faktisk ikke særligt kønne. Jeg har selv overvejet at købe den
type.

Sig gerne til hvis du finder en der ser rimeligt ud. !

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/