Opsætning af netværk.
Fra : Jan Andreasen

Dato : 19-01-03 19:38

Hej NG.

Jeg skal have forbundet 2 pc'er, som begge anvender windows XP. Maskinerne
er forbundet direkte med netværkskabel. Jeg har kørt en netværksinstallation
på begge pc'er, men jeg har et kryds over netværksikonet på proceslinien.
Hvad er der galt?? Er der et sted hvor jeg kan læse/lære noget mere omkring
opsætningen heraf`?

På forhånd tak.

Jan

Fra : Cubus

Dato : 19-01-03 19:48

"Jan Andreasen" <j.andreasen@mail.tele.dk> skrev

> [...]
> Hvad er der galt?? Er der et sted hvor jeg kan læse/lære noget mere omkring

Er du opmærksom på forskellen mellem et lige igennem og et krydset netkabel?

Du skal bruge et krydset kabel.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Jan Andreasen

Dato : 19-01-03 21:18

Hvordan kan man kende forskel??

Jan

Fra : Cubus

Dato : 19-01-03 21:26

"Jan Andreasen" <j.andreasen@mail.tele.dk> skrev

> Hvordan kan man kende forskel??

Et lige igennem kabel har de farvede ledere monteret ens i begge
ender. Det har et krydset kabel ikke.

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php

--
Cubus