modtage sende signaler til parallel/com po~
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 19-01-03 18:16

HVad skal der i delphi til for at kunne læse aktiviteten og sende data
til begge porte. I gode gamle Turbo Pascal var det hele så nemt. Noget
med at bruge PORT[3f8]:=FF; (svjh), men i windows (XP) er det vel noget
anderledes pga. opbygningen af windows XP?

Hvad skal der til, og hvor skal jeg lede efter info/moduler?

/Mikkel

Fra : René Allan Larsen

Dato : 19-01-03 20:16

In article <3e2add53$0$139$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Mikkel
Bundgaard wrote:

> [...]
> anderledes pga. opbygningen af windows XP?
>
> Hvad skal der til, og hvor skal jeg lede efter info/moduler?

Gå til Torry's (<URL: http://www.torry.net/>) og søg efter ZLPORTIO. Denne
kan tilgå portene både i Win9x og WinNT (som WinXP er en videreudvikling
af). Problemet er bare at navnene på kommandoerne ikke er intuitive.

Hvis du vil bruge noget lignende dit eksempel, kan du også hente SIMPORT.
Med den kan du bruge kommandoen "PORT" som i gamle dage, men den virker
kun under Win9x og ikke under WinNT.

Ved at blande dem lidt (proppe kaldet til ZLPORTIO funktionerne ind i
GetPort/SetPort) får du det bedste af to verdener.

MVH, René

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 19-01-03 23:54

Mange tak, det vil jeg se nærmere på