Vis første 150 tegn
Fra : Christian Glantz

Dato : 19-01-03 17:25

Hej hvordan gør jeg sådan at det kun viser de første 150 tegn og
derefter ...

Ved det har været oppe før men kunne ikke finde det da jeg søgte
så et link tilbage ville være godt nok.

på forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : TH

Dato : 19-01-03 17:26

Davs,

"Christian Glantz" <dar86@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej hvordan gør jeg sådan at det kun viser de første 150 tegn og
> derefter ...

Hvad er "det"?

/TH

---

Fra : Christian Glantz

Dato : 19-01-03 18:14

TH wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Davs,
>
> "Christian Glantz" <dar86@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad er "det"?
>
> /TH
Det = Udtrækket fra Databasen... sry :)

Fra : Frank Sørensen

Dato : 19-01-03 18:18

Brug den her:

<%=Left(Replace(RS("besked"), vbCrLf, "<BR>"),150)%><%="....."%>

--
Med Venlig Hilsen

Frank Sørensen
e-mail: frank2@tdcadsl.dk

- Monday is a hard way to spend one-seventh of your life.

Fra : TH

Dato : 19-01-03 19:56

Hej,

"Frank Sørensen" <frank2*REMOVE*@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Brug den her:
>
> <%=Left(Replace(RS("besked"), vbCrLf, "<BR>"),150)%><%="....."%>

Det giver jo ingen mening? Kommunikerer I på det der HTML.dk eller hvad? -
Der så kun tager nogle svar/indlæg med?

/TH

---

Fra : Lasse Tastesen

Dato : 19-01-03 20:57

"TH" <th@cogito.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> "Frank Sørensen" <frank2*REMOVE*@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det giver jo ingen mening? Kommunikerer I på det der HTML.dk eller hvad? -
> Der så kun tager nogle svar/indlæg med?
Tror de fleste skriver direkte i newsgruppen, og jeg kan ikke se hvorfor det
ikke giver mening. Du har nok bare fået lidt mere hjælp end du havde
forventet...
Hvis du bryder den smule kode op du netop har fået indeholder den følgende..

Left(noget tekst,150) dette giver dig de første 150 karakterer af din tekst,
var det ikke det du ville?

Ud over dette har du fået:
Replace(noget tekst, vbCrLf, "<BR>) det udskifter linieskift med
<BR>(linieskift i html, den er da også god nok.)
så har Frank også været så flink at til 5 punktumer i enden af teksten, og
det ser jo meget pænt ud.

Det du måske ikke har set er af Frank går ud fra at din tekst står i et
recordset med navnet "besked"

Uden at have testet det, ville jeg nok have lavet noget i samme stil..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-01-03 22:23

Lasse Tastesen skrev:

[Frank Sørensen]
> [...]

[TH]

> Tror de fleste skriver direkte i newsgruppen, og jeg kan ikke
> se hvorfor det ikke giver mening. Du har nok bare fået lidt
> mere hjælp end du havde forventet...

Nu er det ikke TH der har stillet spørgsmålet - men ellers har du
ret i at man godt kan få mening ud af forslaget, hvis man da ellers
kan afkode de antagelser Frank har foretaget mht. navngivning af
postsæt og felter.

> Left(noget tekst,150) dette giver dig de første 150 karakterer
> af din tekst, var det ikke det du ville?

Man vil ofte kunne gøre det samme ved at bruge databasefunktionen
Left (navnet kan variere fra database til database, men den er ret
almindelig. MS-databaser har funktionen under samme navn som asp -
altså Left). Fordelen ved at forkorte teksten i databasen er at man
minimerer den datamængden der skal sendes til og behandles af asp-
siden.

> så har Frank også været så flink at til 5 punktumer i enden af
> teksten, og det ser jo meget pænt ud.

[Flueknepperi - undskyld]
Personligt ville jeg holde mig til tre - det er den normale måde at
angive en ellipse (udeladelse) på, hvis man da ikke har adgang til
et rigtigt ellipsetegn (der ligner tre punktummer, bare med lidt
større mellemrum - se evt. htmlentiteten &hellip; eller &#8230;)
--
Jens Gyldenkærne Clausen