Hjælp! ny ovn
Fra : Kirsten Skov

Dato : 19-01-03 12:11

Vi er i gang med at renovere vores køkken, og skal nu beslutte hvilken ovn
vi skal have.
Derfor vil jeg gerne høste lidt af jeres erfaringer.
I øjeblikket hælder jeg nok mest til SIEMENS,
på grund af designet.

Er det de ekstra penge værd at få med pyrolyse?
eller er katalyse ok

Hvordan med combi-micro ovne?
man sparer jo pladsen til micro-ovn
(ungerne insisterer på at få micro igen)
er der nogen der har erfaring med at bruge dem?

Så er der de indbyggede programmer,
bruges de, eller gør man bare som tidligere, vælger selv en temperatur?

Det virker ret uoverskueligt med alle de forskellige modeller,
håber på lidt hjælp

Hilsen Kirsten

Fra : Torben

Dato : 20-01-03 09:45

Jeg har en Siemens indbyg med pyrolyse, det er jeg meget glad for jeg
valgte. Alle de smarte programmer bruger jeg aldrig, kun temperatur og
nedtælling. Den bliver varm meget hurtigt, og jeg har ikke haft problemer af
nogen art med den.

Mvh.
Torben

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 20-01-03 16:41

Kirsten Skov wrote:
> Hvordan med combi-micro ovne?
> man sparer jo pladsen til micro-ovn
> (ungerne insisterer på at få micro igen)
> er der nogen der har erfaring med at bruge dem?

Vi har en Panasonic combi-micro ting....og nej, den kan ikke erstatte en
almindelig ovn.
Den er for langsom i "almindelig" ovn delen og kan fesk ikke bage småkager

Den er glimrende til at bage en færdigkøbt pizza, men det er så også det.

> Så er der de indbyggede programmer,
> bruges de, eller gør man bare som tidligere, vælger selv en
> temperatur?

Både og . Der er enkelte programmer man vænner sig til at bruge.
Grove grøntsager klares på fast program, ligesom forkogning af kartofler til
bage- eller brasekartofler feks.
Hurtig hævning af gærdej og lign.
Vi prøvede en del af de opskrifter/forslag der står i brugsanvisningen, lige
da vi havde fået ovnen.
Og de fleste holdt ikke. Risengrød på 1/4 del af normal tid...nej den gik
ikke, risen var ikke kogt.
Brune flæskesteg under grill'en- nej den gik heller ikke..og sådan var der
flere ting.

Men popcorn virker ))))

/ Søren og Anette

Fra : Kirsten Skov

Dato : 21-01-03 11:54

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote in message

> [...]
> ikke, risen var ikke kogt.
> Brune flæskesteg under grill'en- nej den gik heller ikke..og sådan var der

Tak for jeres svar.
Tror nok jeg har besluttet mig
en Siemens alm. ovn med katalyse (sparer nogle kr. i forhold til pyrolyse
og designet er også anderledes)
+ en micro-combi også fra Siemens.
Ovnrummet i de nye ovne er simpelthen så småt idag,
målte i går den vandrette flade på plader 33x37 cm
Håber så at kunne suplere med microen, når der er gæster,
selv om det jo ikke lyder som om, de lever op til det de lover.

Hilsen Kirsten

Fra : Thïngmand

Dato : 22-01-03 11:06

> Tror nok jeg har besluttet mig
> en Siemens alm. ovn med katalyse

Øh, læste du ikke på linkene du fik i mad+drikke? Siemens fik da smæk i FI's
test! Varmefordeling uden varmluft fik bundkarakter (vigtigt når man skal
bage kager) + at ovnlågen bliver for varm for børnehænder. Den har envidere
et højt energiforbrug og lang opvarmningstid (den er næsten dobbelt så lang
tid om det som Voss!)

> Ovnrummet i de nye ovne er simpelthen så småt idag,
> målte i går den vandrette flade på plader 33x37 cm

Siemens er den med det største litermål, men den med de mindste
bageplader=plads! Voss er en klar vinder på bagepladestørrelsen.

Som du nok kan læse ville jeg klart vælge (og skal have!) en Voss ovn -
testresultaterne bakker det i hvert fald op
http://www.fi.dk/test/haardehvidevarer/elkomfurer/komfurer1/

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-01-03 19:11

"Kirsten Skov" <skov.h@mail.dk> skrev i en meddelelse .

> Tror nok jeg har besluttet mig
> en Siemens alm. ovn med katalyse (sparer nogle kr. i forhold til pyrolyse
> og designet er også anderledes)
> + en micro-combi også fra Siemens.

Jeg købte en Siemens, da jeg skulle ha et komfur her-og-nu, og en Siemens
var det, den lokale hvidevareforhandler havde hjemme.
Det gør jeg ikke igen, men vender næste gang tilbage til Voss, som jeg har
haft før.
Min nuværende Siemens er generelt upræcis, ingenting virker HELT som det
skal, hverken ur, temperatur, jævnhed eller låge.
Øv.
På et tidspunkt konstaterede service-teknikeren, at "Vi kan altså ikke blive
med at mødes på denne måde"

Det er det eneste hvidevare-fejlkøb, jeg nogensinde har lavet - jeg skulle
have taget den uge med rugbrødsmadder, til en Voss var kommet hjem.
Hilsen Inger

Fra : Thïngmand

Dato : 23-01-03 09:01

> På et tidspunkt konstaterede service-teknikeren, at "Vi kan altså ikke
blive
> med at mødes på denne måde"

Hvis det bliver ved, så forlang at de tager den tilbage, da den ikke
opfylder det de lovede - og køb så en Voss!