Hvilke fisk
Fra : Morten Nielsen

Dato : 19-01-03 13:45

Hej allesammen!
Jeg har tænkt mig at prøve at lave at "sten-akvarie", dvs. et akvarie med en
masse sten, og trærødder osv som gemmesteder. Og så udelade planterne...
Er det smart? Jeg har selvfølgelig en pumpe, der giver ilt i vandet. Men er
der nogen der har nogen forslag til, hvilke fisk, man kan have i sådan et
akvarie?

Mvh Morten Nielsen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-01-03 18:08

"Morten Nielsen" <ronning@nielsen.mail.dk> wrote in message

> [...]
er
> der nogen der har nogen forslag til, hvilke fisk, man kan have i sådan et

Det er sådan langt de fleste cichlideakvarier fungerer. Om det er smart? Det
kommer vel helt an på hvad man vil. Men planternes værdi som filtre er IMHO
en del overvurderet - i hvert fald skal der være tale om meget få (og små)
fisk og en kraftig plantevækst. Kun planters vækst betyder noget - så skal
planterne holdes for deres 'filterværdi' skal der høstes tit og kraftigt.

vh
Jan