Finde om en link virker
Fra : Annette

Dato : 19-01-03 15:19

Hej NG

er det muligt at lave et asp-script, der går ud og tester på nettet er OK
(a'la ping)
Hvis det er hvordan gør man det??

Annette

---

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-01-03 22:45

Annette skrev:

> er det muligt at lave et asp-script, der går ud og tester på
> nettet er OK (a'la ping)

Hvis det blot drejer sig om et værktøj til at tjekke om links
fungerer, kan du benytte <http://validator.w3.org/checklink>.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad det er du leder efter -
forklar nærmere hvis ovenstående ikke kan bruges.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : ///JJ

Dato : 20-01-03 00:53

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad det er du leder efter -
> forklar nærmere hvis ovenstående ikke kan bruges.

Joeh - men det er jo ikke ASP, som hun gerne ville :)
Jeg har et lignende ønske: Jeg vil gerne kunne køre en ASP-side der checker
alle mine links på min "links"-side i mit web om webserveren svarer. Jeg har
nemlig et felt ud for hvert link der fortæller hvornår linket sidst blev
valideret. I dag gør jeg dette manuelt. Kan man scripte det via ASP? Noget á
la

valid=testlink(http://www.dr.dk)
if valid=true then.....
...osv..

Skal man have fat i en komponent, eller kan man bruge noget indbygget
ASP-funktion?

mvh
///JJ

Fra : Jimmy

Dato : 20-01-03 01:59

> [...]
> valideret. I dag gør jeg dette manuelt. Kan man scripte det via ASP? Noget

Du kan bruge nedenstående:

<%
Function WGet (Func_Page)

Set XMLHTTP = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
XMLHTTP.Open "GET", Func_Page, False
XMLHTTP.Send ""

WGet = XMLHTTP.ResponseText

Set XMLHTTP = Nothing

End Function
%>

Funktionen WGet indeholder efter kørsel den side du kaldte den med.
Husk at angive http:// når du kalder den.

Det er ikke sikkert du kan bruge det til noget, men forsøg dig frem og se om
der er et generelt mønster.
Jeg vil tro det er noget af det tætteste du kommer på en link-checker i asp
uden specifikke komponenter.

Scriptet forudsætter, at Microsoft.XMLHTTP er installeret, hvilket det har
været på mange af de standard W2K Server distributioner jeg har testet det
på.

Mvh
Jimmy