Afløb i badeværelse
Fra : NE

Dato : 18-01-03 18:21

I badeværelse findes gulvafløb i bruseniche.
Under den øverste rist( med de firkantede huller) findes
en underrist( måske hedder den udløbsskål) .
Hvad gør denne udløbsskål godt for, og er det nødvendigt, at den er der. Må
den evt. fjernes?
MVH ejnar N

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 19-01-03 07:56

Den skulle opsamle hår og lign.

--
Mvh. Ledøje Udlejning I/S
Risbyvej 24

Per Nielsen

Fra : Exit

Dato : 19-01-03 12:46

jeg tror ikke du skal fjerne den med mindre du vil have en hørm af afløb
den fungere som en vandlås.

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 19-01-03 19:16

> I badeværelse findes gulvafløb i bruseniche.
> Under den øverste rist( med de firkantede huller) findes
> en underrist( måske hedder den udløbsskål) .

Er denne "underrist/udløbsskål" en rist eller er den tragt formet?

> Hvad gør denne udløbsskål godt for, og er det nødvendigt, at den er der. Må
> den evt. fjernes?

Du er nød til at finde ud af hvor selve vandlåsen sidder, for det kan
godt være den sidder længre nede i systemet og udløbsskålen derfor kan
fjernes uden problemer. Eller at den er en del af vandlåsen og derfor
ikke kan fjernes.

--
Med træ hilsen
Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,
Unøjagtighederne kommer af sig selv."

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 20-01-03 18:03

Fra : HSC

Dato : 21-01-03 15:07

Det lyder, som flere har foreslået, som en vandlås. - Men du må kunne se
hvordan den fungerer, ved at skrue den firkantede rist op, og se hvordan
skålen funger. - En vandlås holder hullet til kloarken lukket vha vand.