Flytte min newsserver til anden maskine
Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-01-03 19:52

man noffle siger bl.a.

> [...]
| List of newsgroups that are presently to be fetched.
|
| <spool dir>/data/groupinfo.gdbm
| Database with groups in gdbm(3) format.
|
| <spool dir>/data/articles.gdbm
| Database with articles in gdbm(3) format.
|
| <spool dir>/lock/
| Lock files and files indicating online/offline status.
|
| <spool dir>/outgoing/
| Posted articles to be delivered to the remote server.
|
| <spool dir>/overview/
| Text file per group with article overviews.
|
| <spool dir>/requested/
| Message IDs of articles marked for download.

Når jeg godt vil have flyttet noffle til en anden maskine uden at
brugerne opdager det, kan jeg så installere noffle på den anden
maskine, og copiere /ect/noffle.conf og qpool dir'et /var/spool/noffle
til den anden maskine, og så sætte routeren til at router den den anden
maskine, og så køre det, eller er der noget jeg har overset/ikke kender
til?

Ivar Madsen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 18-01-03 19:57

I dk.edb.system.unix, skrev Ivar Madsen:
> [...]
> til den anden maskine, og så sætte routeren til at router den den anden
> maskine, og så køre det, eller er der noget jeg har overset/ikke kender

Sørge for at du får de rigtige rettigheder med over på filerne, dette
afhænger af hvordan du påtænker at kopiere dem.

Kører noffle ikke som brugeren news eller ligenende? Det plejer de
news-servere at gøre.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-01-03 23:39

Jesper Krogh wrote:

> Sørge for at du får de rigtige rettigheder med over på filerne,

Det er klart, men jeg havde ikke tænkt på det.

> dette afhænger af hvordan du påtænker at kopiere dem.

Tja, jeg forsøgte at su'e til news, men kunne ikke lige gennemskue hvordan
jeg fandt rette PW, så det blev som root, og så ændre bruger og gruppe på
alle dir og filer, og så virker det, alså efter jeg også fik ændret port i
øhe /etc/xinetd/noffle/noffle.conf eller sådan noget i den dur.

> Kører noffle ikke som brugeren news eller ligenende? Det plejer de
> news-servere at gøre.

Når jeg har fået ominstaleret Mandrake på serveren, og skal have flyttet
tilbage igen, så kan jeg gøre det samme, men det er letter at finde PW'et
på user news, så hvordan finder jeg det?
Og er der ikke godtnok at bruge konqueror og så sftp og så være news på den
maskine jeg sender til? eller skal jeg være news på begge maskiner?

Ivar Madsen

Fra : Leo Laursen

Dato : 18-01-03 23:48

Ivar Madsen <news-@milli.dk>:
> Tja, jeg forsøgte at su'e til news, men kunne ikke lige gennemskue
> hvordan jeg fandt rette PW

su
"roots password"
su news

root kan su'e uden password.

Leo
--
To give of yourself, you must first know yourself.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-01-03 00:01

Ivar Madsen <news-@milli.dk> writes:

> Tja, jeg forsøgte at su'e til news, men kunne ikke lige gennemskue hvordan
> jeg fandt rette PW [ ... ]

Prøv 'sudo su - news'.

--
Jacob - www.bunk.cc