MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
uptime...
Fra : Martin K

Dato : 18-01-03 16:03

Nogen der kender et godt program til at se uptime på PC'en. Før brugte jeg
Statbar, men er nu blevet lidt træt af det...

--
Martin K

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-01-03 16:08

In dk.edb.system.ms-windows, Martin K wrote:

> Nogen der kender et godt program til at se uptime på PC'en. Før
> brugte jeg Statbar, men er nu blevet lidt træt af det...

Skal du bare se den en enkelt gang imellem, eller er det noget du
skal sidde og holde øje med hele tiden? Hvilken Windows har du?

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-01-03 16:55

Martin K skrev tidligere i b0bqb7$5bj$1@sunsite.dk

Prøv den her: http://www.rundegren.com/software/windowsuptime/

--
Lars

Fra : Martin K

Dato : 19-01-03 12:07

Lars Jørgensen wrote:
> Prøv den her: http://www.rundegren.com/software/windowsuptime/

Den er hentet, vil se nærmere på den, men det er ligefør at Madsens trick er
smartere

--
Martin K

Fra : Mose

Dato : 18-01-03 18:56

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der kender et godt program til at se uptime på PC'en. Før brugte jeg
> Statbar, men er nu blevet lidt træt af det...

www.samurize.com synes jeg er et godt bud ...

Mose

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-01-03 21:45

In dk.edb.system.ms-windows, Mose <Igam@sol.dk> says...
> www.samurize.com synes jeg er et godt bud ...

Den er for tung. Jeg har en fil der hedder uptime.exe. Den fylder 45KB
og virker fra en kommandoprompt. Men den kræver vist en afart af NT.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : alexandre

Dato : 18-01-03 22:53

> In dk.edb.system.ms-windows, Mose <Igam@sol.dk> says...
> Den er for tung. Jeg har en fil der hedder uptime.exe. Den fylder 45KB
> og virker fra en kommandoprompt. Men den kræver vist en afart af NT.

jeg bruger også uptime.exe ( google er din ven )

C:\>uptime
10:52pm up 0 days, 19:52

tror faktisk der findes foskeligt versioner af uptime.exe.
min favorit er helt klart den fra windows 2k server
men tror ikke man kan køre den i winxp .

hilsen
Alexandre

Fra : Martin K

Dato : 19-01-03 12:07

> Den er for tung. Jeg har en fil der hedder uptime.exe. Den fylder 45KB
> og virker fra en kommandoprompt. Men den kræver vist en afart af NT.

Ja den synes jeg også er for tung. Og det ser gyseligt ud når man plasterer
sit skrivebord til med sådanne info...

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 23:05

alexandre skrev:

> min favorit er helt klart den fra windows 2k server
> men tror ikke man kan køre den i winxp .

Hvad med kommandoen systeminfo i en kommandoprompt?
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/system_up_time.png>

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 19-01-03 06:50

Madsen wrote:
> Hvad med kommandoen systeminfo i en kommandoprompt?
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/system_up_time.png>

Virker ikke i XP home

--
Mvh Edmund

Fra : Martin K

Dato : 19-01-03 12:05

Madsen wrote:
> Hvad med kommandoen systeminfo i en kommandoprompt?
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/system_up_time.png>

Den er super Virker perfekt med XP Pro. Jeg tror det bliver min endelig
løsning...

--
Martin K

Fra : ha

Dato : 19-01-03 12:55

Fra : ha

Dato : 19-01-03 12:58

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/system_up_time.png>

Når jeg klikker på linket, så tror min puter at der skal downloades
en fil. Er det monstro fordi du er begyndt at bruge png? eller er
det her den er gal?

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 19-01-03 13:14

Mystikken breder sig, er min browser (IE 6.0.2800) åben,
vises billedet fint nok i browservinduet som en hel almindelig
link.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 19-01-03 14:29

ha skrev:

> Når jeg klikker på linket, så tror min puter at der skal downloades
> en fil. Er det monstro fordi du er begyndt at bruge png? eller er
> det her den er gal?

Det er muligvis fordi at du har denne slået til:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/confirm_open.gif>

Madsen.

Fra : ha

Dato : 19-01-03 14:46

> Det er muligvis fordi at du har denne slået til:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/confirm_open.gif>

Nej, og mærkeligt nok, er dt kun ved png at browseren
ikke startes. Nå, men heldigvis er png jo ikke så udbredt,
så det bliver nok ikke så tit jeg støder ind i problemet.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 19-01-03 15:11

ha skrev:

> Nej, og mærkeligt nok, er dt kun ved png at browseren
> ikke startes.

Så er *.png måske associeret med et andet program, eller?
Her er den associeret med 'Windows Picture and Fax Viewer', men hvis
jeg klikker på et link til et *.png-billede så er det IE der åbner.
Hvorfor undrer mig egentlig, men det gør den altså. Du kunne evt.
prøve at associere *.png med IE.

Madsen.

Fra : ha

Dato : 19-01-03 17:03

> Så er *.png måske associeret med et andet program, eller?

Jeg har forsøgt at ændre det til PaintShop Pro, ikonet ændres til
PSP ikonet, men højreklikker jeg på filen, egenskaber, så står
der Paint Shop Pro, men ved klik på skift-knappen, så får jeg
besked på, at den åbnes med Image Ready.

> Hvorfor undrer mig egentlig, men det gør den altså. Du kunne evt.
> prøve at associere *.png med IE.

Er også forsøgt, men med samme negative resultat. Muchos
mærkeligt.

Tak for input.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 19-01-03 17:25

ha skrev:

> Muchos mærkeligt.

Ja, det må du da egentlig nok sige.
Jeg har lige været inde og lure i registreringsdatabasen og har
eksporteret to nøgler. Den ene er .png inde i HKEY_CLASSES_ROOT
og den anden er pngfile samme sted.

Du kan evt. prøve at tjekke dem.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/png/png.reg>
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/png/pngfile.reg>

Madsen.

Fra : ha

Dato : 19-01-03 17:35

> Du kan evt. prøve at tjekke dem.
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/png/png.reg>
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/png/pngfile.reg>

Hæ hæ, jeg klikkede på dine links og sagde jeg tak til
at tilføje i reg.databasen, og vupti, nu kører det bare.

Tak igen igen

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 19-01-03 17:37

ha skrev:

> Hæ hæ, jeg klikkede på dine links og sagde jeg tak til
> at tilføje i reg.databasen, og vupti, nu kører det bare.

Du er en modig mand, men godt at det virkede. :)

> Tak igen igen

Velbekom.

Madsen.

Fra : ha

Dato : 19-01-03 17:46

> Du er en modig mand, men godt at det virkede. :)

Ja, det bliver man jo hen ad vejen.
Jeg lavede dog først en systemgendannelse som jeg så
havde i baghånden, så helt så modig var jeg jo ikke
alligevel.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 19-01-03 17:51

ha skrev:

> Jeg lavede dog først en systemgendannelse som jeg så
> havde i baghånden, så helt så modig var jeg jo ikke
> alligevel.

Better safe than sorry. :)

Madsen.

Fra : ha

Dato : 19-01-03 18:42

> Better safe than sorry. :)

Yes, det lærer man efterhånden når man roder med
putere.

mvh
ha

Fra : JAM

Dato : 19-01-03 00:01

Martin K wrote:
> Nogen der kender et godt program til at se uptime på PC'en. Før
> brugte jeg Statbar, men er nu blevet lidt træt af det...

Jeg synes WinBar er OK. www.winbar.nl

Mvh
Jakob

Fra : Martin K

Dato : 19-01-03 12:06

JAM wrote:
> Jeg synes WinBar er OK. www.winbar.nl

Ja jeg har også rodet en del med WinBar, men den virker ikke sammen med XP
ordentligt i hvert fald. Når man minimerer alle vinduer med WinKey + D, så
lukker den også ned, og det er jo ikke meningen. Det gør den ikke på
Win2000.

--
Martin K