Partion med NTFS
Fra : Niels Frahm

Dato : 18-01-03 09:20

Jeg har en del plads tilbage på min HD - som er formateret med NTFS
(WIN XP HOME) - kan jeg partionere (med PM) - så formatere den nye
partion med FAT - så jeg kan lægge RH 8 ( eller Mandrake 9) ind på
denne partion - - skulle det ikke virke (evt. med Lilo som
bootmaneger)

Niels

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-01-03 10:10

Niels Frahm skrev Lørdag den 18. januar 2003 09:20 i dk.edb.system.unix:

> [...]
> partion med FAT - så jeg kan lægge RH 8 ( eller Mandrake 9) ind på
> denne partion - - skulle det ikke virke (evt. med Lilo som

Der er noget med at PM ikke er så glad for at ændre på størelsen på en
NTFS partion, men hvis du kan få ændret størelsen så kan du godt.

Ivar Madsen

Fra : Niels Frahm

Dato : 18-01-03 10:55

On Sat, 18 Jan 2003 10:10:17 +0100, Ivar Madsen
<news-23-08-02@milli.dk> wrote:

>Der er noget med at PM ikke er så glad for at ændre på størelsen på en
>NTFS partion, men hvis du kan få ændret størelsen så kan du godt.

OK - jeg syntes nok jeg havde hørt noget lign. - på hvilken måde kunne
man ellers ændre på en NTFS partion ?

Niels

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-01-03 10:57

Niels Frahm <frahm@hotmail.com> writes:

> [...]

Hmm jeg har nu gjort det uden problemer. Med PM 8.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Erik Dan

Dato : 18-01-03 11:31

"Martin Schultz" <di020172@NO.SPAM.diku.dk> wrote in message

> Hmm jeg har nu gjort det uden problemer. Med PM 8.
> ---------------------

Jeg har nu heller aldrig haft problemer med at ændre størrelse på min NTFS
partition med PM 8.0

/ Dan

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 18-01-03 11:47

Martin Schultz wrote:
> Hmm jeg har nu gjort det uden problemer. Med PM 8.

NTFS version 5? Fra Windows XP? Jeg har nemlig opgivet at repartitionere min
Windows XP.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-01-03 12:20

Lars Dybdahl <lars@dybdahl.dk> writes:

> NTFS version 5? Fra Windows XP? Jeg har nemlig opgivet at repartitionere min
> Windows XP.

Ja det er NTFS 5 på en Windows XP pro.

Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-01-03 13:18

On Sat, 18 Jan 2003 12:20:23 +0100, Martin Schultz wrote:

> Ja det er NTFS 5 på en Windows XP pro.
>
> Martin
Nu kender jeg intet til PM 8, men ihvertfald PM 7 kan ikke ændre
størrelsen af en NTFS partition, hvis dette indebære at der skal
flyttes rundt på partitionerne. Den kan altså godt ændre størrelsen,
sålænge dette ikke indebærer, at den skal ændre på strukturen.
--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

Kunne du tænke dig at lære Python? Så deltag i vores studiekreds.
Se mere her: http://www.datanom.net/python

Fra : Ib Larsen

Dato : 18-01-03 23:36

Michael Rasmussen wrote:

> [...]

> flyttes rundt på partitionerne. Den kan altså godt ændre størrelsen,
> sålænge dette ikke indebærer, at den skal ændre på strukturen.

Det er ikke helt rigtigt, for jeg har lige gjort det med PM 7, der er
korrekt at man ikke kan gøre det direkte i XP, men hvis man starter op med
den opstartsdiskette man har lavet i PM 7, så starter den op i dos,her kan
man så oprette en tom partition på den størelse man ønsker, denne kan så
bruges tl en ext partition, som så kan formateres når man installerer
linux.
Ib Larsen