Mouseover på et stykke tekst og der fremko~
Fra : Per

Dato : 17-01-03 23:18

Hej!

Jeg har et stykke tekst med forskellige ord i som skal forklares,
sådan at forstå at når man kører musen hen over ordet skal der
dukke en lille boks op som giver en kortfattet forklaring.

Eks: Linum Narbonense

Når man kører musen hen over det ord skal der dukke en boks op
som siger: Hør. En 40 cm høj staude.

Der skal jo nok et lille script til. Er der nogen som kan give
mig dette? På forhånd tak for hjælpen.
NB! Jeg bruger ikke Frontpage. Der er det jo nemt nok. Jeg bruger
en ældre Namo som editor.

mvh
Per

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-01-03 00:31

Per <pha@themail.com> skrev :

>Eks: Linum Narbonense
>
>Når man kører musen hen over det ord skal der dukke en boks op
>som siger: Hør. En 40 cm høj staude.

Det nemmeste er at bruge title.

Narbonense</span> mere bla</p>

Vil du have noget flottere, så brug overlib.
<http://www.bosrup.com/web/overlib/>

Fra : Per

Dato : 18-01-03 11:30

Knud Gert Ellentoft skrev
> Det nemmeste er at bruge title. >
> Narbonense</span> mere bla</p>

Hej Knud!
Tak for dit svar, men det virker ikke rigtigt hos mig. Jeg kan se at der
også kun er en gang anførselstegn i dit script. Skal der ikke være to?
når jeg holder musen henover Linum Narbonense kommer der ganske rigtig den
dansk forklaring i en gul boks. Fint nok, m e n der står yderligere >Linum
og det der yderligere står der skal jo ikke være der.
Hvad har jeg gjort forkert Knud. Håber du vil hjælpe mig videre. Det med
html er jeg ikke så god til (endnu.)
mvh Per

Fra : tille

Dato : 18-01-03 12:35

Jo der mangler kun et anførelsestegn.

her er er også sat en farve på så brugeren ved at der er noet specielt med
de ord, eller ville de jo ikke vide at de kunne føre musen hen over.

høj staude.">Linum
Narbonense</span> mere bla</p>

---
Vore mails er testet for virus inden afsendelse

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 18-01-03 13:17

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Det nemmeste er at bruge title.

> Narbonense</span> mere bla</p>

nej, brug altid " parvis

Narbonense</span> mere bla</p>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-01-03 15:33

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> skrev :

>nej, brug altid " parvis

Det kan jo smutte og jeg ved ganske udmærket ovenstående.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 18-01-03 17:14

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Ja det ved jeg, men det er ikke for din skyld at jeg skriver det.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-01-03 17:50

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> skrev :

>Ja det ved jeg, men det er ikke for din skyld at jeg skriver det.

Så burde du skrive det i et svar til Per og ikke til mig.

Men selvf. er det noget møg at glemme noget, når man skriver et
svar, men det er menneskeligt at fejle.

Fra : fred philmon

Dato : 22-01-03 20:58

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Vil du have noget flottere, så brug overlib.
> <http://www.bosrup.com/web/overlib/>
overLib er rigtig flot og der er mange parametre at lege med. Det virker
fint på min lokale boks, men så snart jeg uploader det til en server,
virker det ikke, selv om det er et nøjagtigt kopi af alle filer incl
overlib.js ??

Er der en vejlig sjæl der lige har en forklaring på dét?
mvh Gunner

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-01-03 21:39

fred philmon <fred.philmon@mobilixnet.dk> skrev :

>Er der en vejlig sjæl der lige har en forklaring på dét?

Et link til siden vil nok hjælpe på svarmulighederne.

Fra : Sweetheart

Dato : 18-01-03 11:00

Kig på http://www.dynamicdrive.com/

Fra : Per

Dato : 18-01-03 17:54

Per wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hej igen!

Tusinde tak til jer allesammen. Nu lykkedes det og min lørdag er
reddet. Hvor er det dejligt at nogen gider hjælpe når man nu er helt
lost. TAK!