TCP/IP
Fra : Harald

Dato : 17-01-03 18:37

Hej

Jeg vil lave et program der opfanger alle IP pakke der kommer ind, kikker på
dem, evt. ændre i dem og så sende dem videre. Nogle ideer til hvordan man
kommer igang?

Delphi 7 pro og Windows 2k/XP

Mvh
HK

Fra : Harald

Dato : 17-01-03 18:39

"Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> dem, evt. ændre i dem og så sende dem videre. Nogle ideer til hvordan man

Alle IP pakker der går ind og ud mente jeg.

Mvh
HK

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 17-01-03 18:47

Harald wrote:
> Jeg vil lave et program der opfanger alle IP pakke der kommer ind, kikker
> på dem, evt. ændre i dem og så sende dem videre. Nogle ideer til hvordan
> man kommer igang?

Kig på det uhyggeligt klamme fænomen, der hedder "raw sockets" i Windows...
Det er mig bekendt ikke supporteret som almindelige komponenter, dvs. at du
skal programmere direkte til Windows API'en.

Lars.

--
Freelance programmør
Dybdahl Engineering: http://dybdahl.dk/

Fra : Harald

Dato : 18-01-03 19:10

"Lars B. Dybdahl" <Lars@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
du
> skal programmere direkte til Windows API'en.

Tak, det vil jeg så kikke på, kan se at der findes masser af info om det ude
på nettet.

Mvh
HK

Fra : .

Dato : 21-01-03 20:26

Så vidt jeg husker er der noget freeware "WinDump", der kan sniffe på
nettet.
Source kan også downloades på
http://netgroup-serv.polito.it/windump/bin/wdsrc.zip

per

Fra : Harald

Dato : 21-01-03 20:46

"." <nobody@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg husker er der noget freeware "WinDump", der kan sniffe på
> nettet.
> Source kan også downloades på
> http://netgroup-serv.polito.it/windump/bin/wdsrc.zip

Nu er c ikke lige min stærke side så jeg tror det er hurtigere for mig at
finde ud af det selv i delphi end som at kikke WinDump source koden igennem.

/HK