termometer ude/inde
Fra : gerda

Dato : 17-01-03 17:57

Vi har et radiostyret ur med display, hvor vi herinde kan se både
ude- og inde-temperatur.
Udetemperaturen kan desuden ses på måleren udenfor.

For en måneds tid siden syntes vi tallene på displayet herinde var
blevet så svage, derfor skiftede vi batteri i både inde- og udedelen.
Herefter kan vi kun aflæse udetemperaturen, hvis vi går udenfor, den
kommer ikke frem på displayet herinde...
Har nogen i NG en forklaring på det ?

Mvh
gerda

Fra : M@rk

Dato : 17-01-03 18:15

Fri, 17 Jan 2003 16:56:50 GMT, berigede g_nicolaisen@mail.tele.dk
(gerda) dk.fritid.hus-og-have med:

>Herefter kan vi kun aflæse udetemperaturen, hvis vi går udenfor, den
>kommer ikke frem på displayet herinde...
>Har nogen i NG en forklaring på det ?

Forklaring og forklaring, det ville måske være så meget sagt )

Meeeen, I kunne jo prøve følgende:

   a) udtag batterierne fra begge enheder.
   b) isæt batterierne i udendørsdelen og vent lidt.
   c) isæt batterierne i indendørsdelen og vent lidt.

Efter kort tid, skulle i gerne kunne se temperaturen både ude og inde
- hvis dette ikke virker, så prøv igen men byt om på b) og c).

Hvis det stadig ikke virker, well, så er der vist kun
brugsforvirringen eller leverandøren tilbage

Held og lykke

/Mark

--
M@rk, the unknown @ vosborg.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : gerda

Dato : 17-01-03 22:37

I kunne jo prøve følgende:

> [...]
>
>Efter kort tid, skulle i gerne kunne se temperaturen både ude og inde
>- hvis dette ikke virker, så prøv igen men byt om på b) og c).

Det virkede!!!! Vi startede med forslag b, så det.....
Tusind tak. Jeg har printet dit forslag ud, for næste gang vi skal
skifte batteri har vi sikkert glemt det igen

Mvh
gerda

Fra : M@rk

Dato : 18-01-03 23:23

Fri, 17 Jan 2003 21:36:45 GMT, berigede g_nicolaisen@mail.tele.dk
(gerda) dk.fritid.hus-og-have med:

>Tusind tak. Jeg har printet dit forslag ud, for næste gang vi skal
>skifte batteri har vi sikkert glemt det igen

Okay, så kan jeg vel næsten tillade mig, at kalde mig selv for
forfatter, når jeg nu åbenbart er blevet "udgivet"

/Mark

Fra : Kim

Dato : 17-01-03 18:47

> [...]
> Herefter kan vi kun aflæse udetemperaturen, hvis vi går udenfor, den
> kommer ikke frem på displayet herinde...

På nogle typer skal man "tilmelde" senderen (den udvendige måler) igen efter
man har skiftet batterier.
Hvad er det for et termometer ?

Mvh Kim

Fra : Brian Larsen

Dato : 18-01-03 00:41

"Kim" <kim.b@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Det kunne lyde som et OBH .. I bunden, sammen med batterierne, sidder der
en reset knap ... tryk på den.

Mvh Brian