Hawaiblomst
Fra : Margit

Dato : 17-01-03 17:01

Jeg har en opstammet hawaiblomst, som snart har tabt sine blade.
Skal den stå køligt i vinter eller kan den blive i stuen? Kan den
beskæres og hvornår? Den er ikke særlig pæn mere. Hvad gør
jeg?
Mvh. Margit

Fra : Aksel

Dato : 17-01-03 21:49

"Margit" <saaj@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal den stå køligt i vinter eller kan den blive i stuen? Kan den
> beskæres og hvornår? Den er ikke særlig pæn mere. Hvad gør

Min hawaiblomst står lyst og køligt ( frostfrit ) hele vinteren og får
næsten ingen vand.
Når det bliver ca. 10 grader hvor den står klipper jeg den langt ned, den
plejer at skyde fint og bliver meget tæt.

Hilsen Aksel

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 17-01-03 23:18

"Aksel" <akselj@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Margit" <saaj@esenet.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har også min stående i stuen, men nu har jeg klippet den ned, og der er
allerede begyndt at komme små skud på. Hvis den igen bliver for ranglet
inden det bliver forår/sommer, beskærer jeg den igen.

VH Birgitte

Fra : Margit

Dato : 18-01-03 14:08

Mange tak. Jeg vil sætte den væk.Den er ikke køn at have stående
og så klippe den til foråret.
Mvh Margit