ssh til anden computer og starte et progra~
Fra : Brian Christensen

Dato : 17-01-03 16:59

Hej!

Hvordan kan jeg lave en ssh forbindelse til en anden computer og derefter
starte et program fra den computer.

Altså noget i retningen af:
ssh <anden computer>; <program jeg vil starte>

Hvis jeg bruger ovennævnte kommando, så starter programmet først efter jeg
afslutter forbindelsen til <anden computer>.

Jeg har lavet en offentlig nøgle og kopieret over, så jeg ikke skal taste
passwd - og det er testet

mvh
Brian

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 17-01-03 17:03

Brian Christensen wrote:
> Hvordan kan jeg lave en ssh forbindelse til en anden computer og derefter
> starte et program fra den computer.

Du skriver følgende:

ssh computernavn kommando

f.eks.:

ssh minserver ls

Dette vil vise indholdet af hjemmemappen på computeren "minserver". Se i
øvrigt hjælpen til ssh.

Hilsen,

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : dudsen

Dato : 17-01-03 16:51

Brian Christensen wrote:

> [...]
> efter jeg afslutter forbindelsen til <anden computer>.
>
> Jeg har lavet en offentlig nøgle og kopieret over, så jeg ikke skal

man 1 ssh siger
ssh [-l login_name] hostname | user@hostname [command]
| betyder eller.
så bare skriv den komando du vil udføre efter hostname
vil 'ssh dudsen@ratatosk xterm' start en xterm der kører på masikinen
ratatosk.

--
Daniel Udsen
"Indkompetance betaler sig aldrig"

Fra : Brian Christensen

Dato : 17-01-03 17:12

On Fri, 17 Jan 2003 16:51:15 +0100, dudsen wrote:

> [...]
> ssh [-l login_name] hostname | user@hostname [command]
> så bare skriv den komando du vil udføre efter hostname vil 'ssh

Takker, begge to!

mvh
Brian

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-01-03 18:47

dudsen skrev Fredag den 17. januar 2003 16:51 i dk.edb.system.unix:

> så bare skriv den komando du vil udføre efter hostname
> vil 'ssh dudsen@ratatosk xterm' start en xterm der kører på masikinen
> ratatosk.

Og hvilken maskine renger programmet - her xterm - som værende 127.0.0.1
?
Den maskine man SSH'er fra, eller den man SSH'er til?

Hvilken maskine regner programmet home dir'et som liggende på?

Jeg vil forvente at svaret på bette spm. er den maskine man SSH'er til,
slaå der hvor programmet køre på, men forleden havde jeg et mindre
problem som jeg kun kan få hale i, hvis svaret på begge spm. er den
maskine man sider på og SSH'er fra,,, Og det synes jeg lyder ulogisk,,,

Ivar Madsen

Fra : Kent Friis

Dato : 22-01-03 18:52

Den Wed, 22 Jan 2003 18:46:53 +0100 skrev Ivar Madsen:

> [...]
>problem som jeg kun kan få hale i, hvis svaret på begge spm. er den
>maskine man sider på og SSH'er fra,,, Og det synes jeg lyder ulogisk,,,

Den maskine man ssh'er til, i begge tilfælde.

xterm kører på den maskine man ssh'er til, det eneste der bliver
flyttet er vinduet. Præcis som bogstaverne er det eneste der bliver
flyttet, ved en normal ssh (uden X).

Mvh
Kent
--
Desuden kan jeg ikke se nogen grund til at springe over hvor gærdet er
lavest, når man kan vente på at det alligevel bliver revet ned fordi

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 17-01-03 17:09

"Brian Christensen" <devnull@guess.what.to.remove.jordhulen.dk> writes:

> [...]
> afslutter forbindelsen til <anden computer>.
>
> Jeg har lavet en offentlig nøgle og kopieret over, så jeg ikke skal taste

[pd@blueberry R]$ date
Fri Jan 17 17:01:03 CET 2003
[pd@blueberry R]$ ssh leif date
Fri Jan 17 17:13:43 CET 2003

[ups, der er da vist lige et problem med vores ntp forbindelse der...]

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-01-03 17:45

Peter Dalgaard BSA wrote:
> [pd@blueberry R]$ date
> Fri Jan 17 17:01:03 CET 2003
> [pd@blueberry R]$ ssh leif date
> Fri Jan 17 17:13:43 CET 2003
> [ups, der er da vist lige et problem med vores ntp forbindelse der...]

Ja, eller også skriver du med ca. et tegn/sek

// Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk

Fra : Lars Madsen

Dato : 18-01-03 09:58

> Jeg har lavet en offentlig nøgle og kopieret over, så jeg ikke skal taste
> passwd - og det er testet

Det lyder meget smart med den nøgle, hvordan laver man sådan en?

Hilsen Lars

Fra : Kjeld Flarup

Dato : 18-01-03 10:00

Brian Christensen wrote:
> Altså noget i retningen af:
> ssh <anden computer>; <program jeg vil starte>
>
> Hvis jeg bruger ovennævnte kommando, så starter programmet først efter jeg
> afslutter forbindelsen til <anden computer>.

Det er sådan set det du har bedt din computer om. ";" adskiller nemlig to
kommandoer der skal udføres efter hinanden, så dit program starter altså på din
egen maskine!
Men du var tæt på.

--
Civilingeniør, Kjeld Flarup - Mit sind er mere åbent end min tegnebog