Åbne porte i XP
Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 17-01-03 03:08

Hej.

Jeg forsøger at få likket så meget, som muligt, i min XP.
Status er, som følger:

NETSTAT -ANO
Proto   Local Address   Foreign Address      State      PID
TCP   0.0.0.0:135   0.0.0.0:0      LISTENING   740
TCP   127.0.0.1:1025   0.0.0.0:0      LISTENING   1780

ACTIVE PORTS V1.4
Process      PID   Local IP      Local Port   State
Prot   Path
svchost.exe   740   0.0.0.0      135      LISTEN   TCP
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
ccApp.exe   1780   127.0.0.1   1025      LISTEN   TCP
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe

Er der nogen, der ved, hvad ccApp.exe (Symantec’s Common Client
Application) vil på port 1025? :)

Og hvordan finder jeg lige ud af, hvad den sidste service (svchost)
er?

/Henrik

Fra : Leony

Dato : 17-01-03 04:24

"Henrik Koksby Hansen" <henrik@k0ksby.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvordan finder jeg lige ud af, hvad den sidste service (svchost)
> er?

Du kan læse lidt om SVChost'en her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314056

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Anders Lund

Dato : 17-01-03 06:48

Henrik Koksby Hansen wrote:
> TCP 0.0.0.0:135 0.0.0.0:0 LISTENING 740

> svchost.exe 740 0.0.0.0 135 LISTEN TCP
> C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

> Og hvordan finder jeg lige ud af, hvad den sidste service (svchost)
> er?

Port 135 lyder som noget Windows fildeling...

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 17-01-03 09:43

>Port 135 lyder som noget Windows fildeling...
[...]

Mmm. Nope. Har kun TCP/IP og QoS.

De services jeg har kørende er smidt i dk.binaer
(6bgf2v8k6pvksojb2glfg3f6nj0cu303o3@4ax.com)....

/Henrik

Fra : Bo Simonsen

Dato : 17-01-03 14:05

On Fri, 17 Jan 2003 06:47:33 +0100, Anders Lund wrote:

> Port 135 lyder som noget Windows fildeling...

Nej, de ligger fra 137-139, i følge min /etc/services

netbios-ns 137/tcp # NETBIOS Name Service
netbios-ns 137/udp
netbios-dgm 138/tcp # NETBIOS Datagram Service
netbios-dgm    138/udp
netbios-ssn 139/tcp # NETBIOS session service
netbios-ssn 139/udp

Bo Simonsen

Fra : Anders Lund

Dato : 17-01-03 17:53

Bo Simonsen wrote:

> Nej, de ligger fra 137-139, i følge min /etc/services

Ups, ja!

Fra : Christian Andersen

Dato : 17-01-03 10:38

[XFUT: dk.edb.system.ms-windows]

Henrik Koksby Hansen wrote:

> ccApp.exe   1780   127.0.0.1   1025      LISTEN   TCP
> C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
>
> Er der nogen, der ved, hvad ccApp.exe (Symantec’s Common Client
> Application) vil på port 1025? :)

Det ved jeg ikke, men det er også ligegyldigt.

Den lytter kun på loopback-interfacet(127.0.0.1), hvilket vil sige at man
kun kan nå den port fra den lokale computer, ikke internettet.

--
..signature

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 17-01-03 11:47

> [...]
>
>Den lytter kun på loopback-interfacet(127.0.0.1), hvilket vil sige at man
>kun kan nå den port fra den lokale computer, ikke internettet.

Klart klart. Takker... :)

/Henrik

Fra : Kasper Dupont

Dato : 17-01-03 11:21

Henrik Koksby Hansen wrote:

> [...]
> Status er, som følger:
>
> NETSTAT -ANO
> Proto Local Address Foreign Address State PID

Windows fildeling eller noget i den retning. Det er en god idé
at lukke for den.

> TCP 127.0.0.1:1025 0.0.0.0:0 LISTENING 1780

Addresse 127.0.0.1 kan kun bruges lokalt, så den er ikke farlig.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Lars Olsen

Dato : 17-01-03 13:14

Henrik Koksby Hansen wrote:

> Og hvordan finder jeg lige ud af, hvad den sidste service (svchost)
> er?

svhost er en samling af services. Hvis du fra en kommandoprompt skriver
tasklist /svc kan du se hvilke services det drejer sig om.

Nedenstående link er et godt sted at starte, hvis du vil have lukket for
de services du ikke bruger i din xp.

http://www.hsc.fr/ressources/breves/min_srv_res_win.en.html

Mvh
Lars

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 17-01-03 23:36

>svhost er en samling af services. Hvis du fra en kommandoprompt skriver
>tasklist /svc kan du se hvilke services det drejer sig om.
[...]
Fed. Den prøver jeg med. Den ser umiddelbart ud til at give lidt bedre
info, end noget andet, jeg har prøvet.

Det er præcis her jeg er startet. :)

/Henrik

Fra : tp

Dato : 18-01-03 00:06

Hej

tasklist ,,, den findes ej i min WinXP Pro ???

Mvh.
Tom

Fra : F.Larsen

Dato : 18-01-03 01:55

"tp" <tomkat@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> tasklist ,,, den findes ej i min WinXP Pro ???

prøv: ctrl+alt+del :=)

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-01-03 13:22

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote:

>prøv: ctrl+alt+del :=)

Ja, den hedder ogsaa Task List, men hvordan har du taenkt dig at
faa den til at give de samme oplysninger?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : F.Larsen

Dato : 18-01-03 14:40

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> Ja, den hedder ogsaa Task List, men hvordan har du taenkt dig at
> faa den til at give de samme oplysninger?

View -> Select options

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Lars

Dato : 18-01-03 17:21

On Sat, 18 Jan 2003 14:40:11 +0100, "F.Larsen"
<n0spam@spamfilter.dk> wrote:

>View -> Select options

Og det hjælper på hvilken måde? (Jeg går ud fra du mener 'View |
Select Columns...') Jeg har prøvet at sætte hak ved *alle*
punkter, men det ønskede fremkommer ikke.

FUT: dk.edb.system.ms-windows

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-01-03 23:14

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote:

>View -> Select options

Den viser ikke svchosts underprocesser.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Madsen

Dato : 19-01-03 15:44

Allan Olesen skrev:

> Ja, og traaden er ikke ny her i gruppen, da den i forvejen var
> krydspostet hertil. Jeg foeler mig lidt dum lige nu.

Det her krydspostning uden FUT til en enkelt gruppe er i det hele
taget noget rod, efter min mening. Det ender stort set altid i
forvirring. At man så samtidig ikke nævner i indlægget at man har
sendt det til flere grupper gør det endnu værre.

Det ville være rarere hvis folk lige brugte 2 min. på følgende side
og gjorde som beskrevet: <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>

(Ikke møntet på dig Allan, for jeg ved at du har styr på ovenstående,
men der er mange som crossposter til flere grupper uden at sætte FUT
til den mest relevante gruppe).

FUT: <news:dk.admin.netikette>
Svar på dette indlæg vil havne i den gruppe.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 01:42

tp skrev:

> tasklist ,,, den findes ej i min WinXP Pro ???

Den findes nu her på WinXP Pro.

FUT: <news:dk.edb.system.ms-windows>
Svar til dette indlæg vil kun havne i den gruppe.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 23:37

Allan Olesen skrev:

> Den viser ikke svchosts underprocesser.

Men det gør kommandoen tasklist /svc derimod, som Lars Olsen
nævnede i <news:3E27F38B.3060603@ofir.dk>

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/tasklist.png>

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-01-03 14:22

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Men det gør kommandoen tasklist /svc derimod, som Lars Olsen
>nævnede i <news:3E27F38B.3060603@ofir.dk>

Laes traaden. Vi diskuterer jo netop, om de to kommandoer kan det
samme.

(FUT ignoreret. Mit svar vil ikke give mening i en ny gruppe.)

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Lars

Dato : 19-01-03 14:46

On Sun, 19 Jan 2003 14:22:15 +0100, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>(FUT ignoreret. Mit svar vil ikke give mening i en ny gruppe.)

Det har du ret i, men nu var der heller ikke tale om en ny
gruppe. Læg mærke til hvilke grupper de tidligere indlæg har
befundet sig i...

NewsBaseFields="Newsgroups,Followup-To" er en smart ting.
Evt. kombineret med 'Options | Posting Preferences | General |
Follow-up crosspost action | Prompt for action'

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-01-03 23:38

Lars <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> wrote:

>Det har du ret i, men nu var der heller ikke tale om en ny
>gruppe. Læg mærke til hvilke grupper de tidligere indlæg har
>befundet sig i...

Jaja. Det var dumt af mig, og jeg opdagede det for sent.

>NewsBaseFields="Newsgroups,Followup-To" er en smart ting.
>Evt. kombineret med 'Options | Posting Preferences | General |
>Follow-up crosspost action | Prompt for action'

Nu er det vist din tur til at vaere lidt dum. Det ville jo ikke
have hjulpet her, eftersom Follow-Up ville have vaeret sat til
samme gruppe, uanset hvilke grupper de foregaaende indlaeg havde
vaeret postet til.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Lars

Dato : 20-01-03 19:03

On Sun, 19 Jan 2003 23:37:58 +0100, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Nu er det vist din tur til at vaere lidt dum.

Det synes jeg nu ikke (og så måske lidt alligevel, fordi vi begge
to er et godt stykke off topic).

>Det ville jo ikke
>have hjulpet her, eftersom Follow-Up ville have vaeret sat til
>samme gruppe, uanset hvilke grupper de foregaaende indlaeg havde
>vaeret postet til.

Tja, jeg var på intet tidspunkt i tvivl om at der blev
crosspostet, på trods af at den oprindelige poster ikke var
høflig nok til at gøre opmærksom på det i sit indlæg, så det
hjalp mig. Men det er så også fordi det står som den øverste
linie i indlægget hos mig, pga. indstillingen af NewsBaseFields.

Hvis du tænker på din newsreaders indstilling mht. reaktion på
svar af crossposts, så har du ret i, at den i dette tilfælde ikke
ville gøre nogen forskel (udover at du i kraft af allerede
tidligere i tråden at have svaret på
<rA1W9.38847$Hl6.4592611@news010.worldonline.dk> ville have vidst
tråden blev crosspostet.)

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-01-03 14:21

Fra : Madsen

Dato : 19-01-03 14:37

Allan Olesen skrev:

> Laes traaden. Vi diskuterer jo netop, om de to kommandoer kan det
> samme.

Undskyld.

> (FUT ignoreret. Mit svar vil ikke give mening i en ny gruppe.)

Du glemte at ignorere det, men det kan jo ske.

Madsen.

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-01-03 15:23