Brede Å
Fra : Jens Andersen

Dato : 16-01-03 21:20

Hej Alle!

Er der nogen der sidder inde med nogle gode tips, til en novice i
å-fiskeriets kunst, jeg tænker her specielt på Brede Å og Gels Å i det
Sønderjyske.

Brede Å - hvor er der mulighed for at fange Havørred og Laks hvilken
fluestang skal bruges en- eller tohånds og hvilke fluer??

Gels Å - Hvor er der godt at fange Stalling og Bækørred - hvilke fluer
bruges der??

M.v.h.
jband

Fra : DZN

Dato : 21-01-03 13:38

Hej Jens

Mht. Gels Å, så er der langt imellem bækørrederne i disse år. Stallinger
finder du i alle størrelser omkring Bevtoft.

Mvh
Dan Zoega

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Andersen

Dato : 23-01-03 21:55

> [...]
>
> Mht. Gels Å, så er der langt imellem bækørrederne i disse år. Stallinger
> finder du i alle størrelser omkring Bevtoft.

Hej Dan!

Tak for oplysningen!

Hvis nu jeg vil fiske med en Red Tag, eller har du bedre forslag?, hvilken
str. skal jeg bruge?

Jeg ved godt at flue valg er afhængig af vejr og vand, men hvilke fluer har
du de bedste erfaringer med og i hvilket vejr og vand?

Kender du nogen der har kendskab til Brede Å? m.h.t. flue valg etc.

Mvh.
Jens