Installation af ADSL
Fra : HA

Dato : 16-01-03 21:13

Hejsa
Er der nogle der ved hvorfor der er forskel på installationen af ADSL hvis
man har telefonstik i flere rum, frem for hvis man kun har telefonstik i et
rum ?

Grunden til min tvivl er at TDC skriver :

Start

Hvis du i dag har en almindelig telefon

Husk, at kun det telefonstik, hvor skillefilteret er opsat, vil fungere
efter installationen. Du kan tilslutte din telefon til stikket igen, efter
at skillefilteret er opsat. Ønsker du at have flere telefoner sat til, skal
der trækkes forlængerledninger fra det ene, aktive stik. Eventuelle
ekstraklokker kan blot blive siddende - deres forbindelse skal ikke ændres.

og

Du har flere telefoner i flere rum og måske en fax. Du vil gerne have
teknikeren til at hjælpe dig med at installere din ADSL løsning, og du vil
gerne have alle dine telefonstik til at fungere som de gør i dag. Du vil
gerne have, at alt fungerer når du tænder din computer.

Slut.

Jeg har flere telefoner i flere rum, kan jeg så ikke selv installer ADSL ?

Mvh.

Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-01-03 21:28

"HA" <1ha@ha.dk> wrote in message news:b073uj$1a14$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> man har telefonstik i flere rum, frem for hvis man kun har telefonstik i

fordi!

Skillefileret skal sidder først på linien, herefter telefoner og adsl...

> Jeg har flere telefoner i flere rum, kan jeg så ikke selv installer ADSL ?

Nej, ikke uden at gære ingreb i installationen

Fra : HA

Dato : 16-01-03 21:56

Jeg ved hvor telefonlinien kommer ind i huset, hvis jeg så plaser
skillefilteret der, og trækker en ledning fra skillefilter til ADSL modemet,
som befinder sig i det rum hvor computeren står, vil det så virke ?

Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-01-03 22:04

"HA" <1ha@ha.dk> wrote in message news:b07699$1d1v$1@news.cybercity.dk...
> [...]
modemet,
> som befinder sig i det rum hvor computeren står, vil det så virke ?

Som sagt skillefilter først, herefter telefoni og ADSL..

Der kan godt være flere afgreninger fra TDC dåsen....

central------skillefilter-----|------tele

---------ADSL

Fra : Cubus

Dato : 16-01-03 22:14

"HA" <1ha@ha.dk> skrev

> Jeg ved hvor telefonlinien kommer ind i huset, hvis jeg så plaser
> skillefilteret der, og trækker en ledning fra skillefilter til ADSL modemet,
> som befinder sig i det rum hvor computeren står, vil det så virke ?

Flere telefonstik vil ikke komme til at virke med de remedier, der leveres med
til en gør-det-selv installation.

Se evt mere her:

http://cubus.adsl.dk/elteknik/tele/adsl_inst.php

--