Gem i Power Point
Fra : Anders Brandt

Dato : 16-01-03 18:20

Hej

Jeg er stødt på et problem idet jeg har gemt en PowerPoint-præsentation med
blandt andet lyd. Nu vil jeg så gerne sende præsentationen afsted og erfarer
at modtageren ikke har fået lyden med.

DET VAR DUMT!!!

Når jeg ser på egenskaber for lydfilerne peger de på én af mine mapper (hvor
lyden ligger). Tager den ikke lyden med som den gør med billederne? Eller i
fald den kan gøre det, hvorledes gøres dette?

Mvh
Anders

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-01-03 19:53

"Anders Brandt" <anb@1klik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyden ligger). Tager den ikke lyden med som den gør med billederne? Eller
> fald den kan gøre det, hvorledes gøres dette?

PP kan kun embedde WAW filer. Andre lydfiler linkes kun. Hvis du fx har en
MID fil, må du konvertere den til WAW med et program, der kan det. Ellers må
du "nøjes" med at linke, og så sende lydfilerne med. Evt ved at pakke det
hele sammen som en zip-fil.

Jan

Fra : Anders Brandt

Dato : 16-01-03 22:04

> [...]

> du "nøjes" med at linke, og så sende lydfilerne med. Evt ved at pakke det

Jamen, det er Wave-filer jeg har brugt - og fatter det derfor ikke!!!

Mvh
Anders

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-01-03 22:38

Ellers
> må
>
> Jamen, det er Wave-filer jeg har brugt - og fatter det derfor ikke!!!

Prøv at højreklikke på dit lydobjekt. Vælg Rediger Lydobjekt.

Hvad står der om filens placering forneden i dialogboksen?

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-01-03 22:51

Hej Anders!

> Jamen, det er Wave-filer jeg har brugt - og fatter det derfor ikke!!!

Jeg kom lige til at tænke på, "hvor stor er din fil". I PP er
defaultindstillingen at lyde integreres kun, hvis lydfilen fylder mindre end
100K. Ellers vil de automatisk blive sammenkædede. Dette er selvfølgelig for
at holde den samlede filstørrelse nede.

Du kan ændre denne størrelse under Funktioner - Indstillinger- Rediger.

Jan

Fra : pre

Dato : 16-01-03 23:38

Måske har jeg en avanceret PP - Har lige med (ikke specielt stor)
fornøjelse lyttet til midi-filen GrandCanyon som vist ligger på de
fleste Win9X sammen med flere andre.
Insert/Sound & Movies har en dialogboks med en stribe extensioner der
kan åbnes. Det bli´r selvfølgelig bedre i XP versionen.

© pre 2002

"Jan Kronsell" <kronsell(spam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
:
: "Anders Brandt" <anb@1klik.dk> skrev i en meddelelse
: news:3e26eb22$0$11008$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
: > Hej
: >

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-01-03 23:50

Hej pre
"pre" <skrivtil@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Insert/Sound & Movies har en dialogboks med en stribe extensioner der
> kan åbnes. Det bli´r selvfølgelig bedre i XP versionen.

Jeg kan såmænd også glimrende høre mid filer i min PP, men det ændrer
desværre ikke ved det forhold, at mid-filerne, mp3-filerne og alle de andre
lydfiler, som PP kan indsætte og afspille, altid indsættes som link. De
embeddes ikke. Det gør kun waw-filer.

Jan

Fra : pre

Dato : 18-01-03 13:15

Hej tilbage
Prøv, i PP at klikke på Indsæt/Objekt, og vælg Midi Sequence.

: news:3e273442$0$151$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Jan Kronsell

Dato : 18-01-03 13:28

hej pre!"
"pre" <skrivtil@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej tilbage
> Prøv, i PP at klikke på Indsæt/Objekt, og vælg Midi Sequence.
> --

Jo, men så sidder den der, som et objekt. Hvordan får jeg den nu afspillet
automatisk, når jeg skifter til det dias, hvor objektet er indsat? Problemet
er at sekvensen indsættes som et objekt, ikke som en lyd.

Jan

Fra : pre

Dato : 18-01-03 16:04

I Office97 blev "objekt" begrebet defineret, omend mest i relation til
Word og et citat lyder:

.... tilgængeligt for aktive objekter, dvs. præsentationer, animationer
og lydfiler. Indsætter man en præsentation fra PowerPoint i et dokument,
hedder menupunktet VIS, som starter præsentationen på skærmen. Har man
markeret en animation (AVI-fil) eller en lydfil (f.eks. MIDI eller Wav),
hedder menupunktet AFSPIL.

Det er næppe nødvendigt at specificere hvordan "Objektet" styres af
"sit" program selvom det udnyttes af et andet, og der er i den forstand
ikke forskel på linked og embedded.

Det oprindelige problem er løst. Det må så være brugeren der fastsætter
hvordan og hvornår lyden skal afspilles. Men det skal vel under alle
omstændigheder ske i Sound & Movie, måske med hyperlink, måske ved
Action Buttons eller "Hot"fields. Altså indstillinger der under alle
omstændigheder skal sættes for transport.
(Skulle jeg få problemer i den henseende ville jeg nok se på VBA, eller
overveje at indspille MIDI´en til Wav, men det bli´r nok ikke aktuelt).

: news:3e294536$0$71683$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
: > Hej tilbage
: > Prøv, i PP at klikke på Indsæt/Objekt, og vælg Midi Sequence.
: > --
: >

Fra : pre

Dato : 19-01-03 10:49

Hej tilbage!

Direkte sender jeg en beskeden (meget beskeden) PPT med en indlejret
MIDI sekvens. Samtidig må jeg så erkende, at det umiddelbart er svært
at kringle sig gennem PP´s system (selvfølgelig sku´ jeg prøve). PP´s
VBA er elendig.
Ikke desto mindre har jeg fundet en beskrivelse af teknikken - den er
lidt kryptisk så jeg må nok granske den lidt mere.
Den anvendte sekvens er en af de knap 100 der ligger i ClipArt, den
indlejres fint på normal vis, også som objekt. I sidste tilfælde skal
den dog håndstartes.
Gu´ ve´ hvor mange af de skrækkelige filer man kan hente hos MS. Jeg
har en makro hvor Word starter en PP, senere vil jeg nok prøve at lege
lidt mere ved den.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-01-03 12:36

hej pre

Jeg har modtaget filen, men min pp nægter pure at åbne den! Iøvrigt er
problemet for de fleste, at man gerne vil have lyden til at starte
automatisk, ikke håndstartet.

Men for at vende tilbage til konkrete problem inden vi forvilder alt for
langt væk, så drejede det sig jo om en waw fil, der faktisk IKKE VAr
integreret, selvom den var indsat som en lyd. Det burde den have været, med
mindre den fylder mere end den definerede max-størrelse, så jeg tror stadig
mest på det, som forklaring.

Jan

Fra : pre

Dato : 19-01-03 15:16

Der gik lidt tid inden jeg kom i tanker om fejlen - undskyld. Waw filer
kan også indsættes som objekt men jeg deltog jo ikke fra starten, er
slet ikke PP-fan. Derfor kan det være meget sjovt at løse et problem og
da du givetvis har mere PP-rutine end jeg kan det vel være godt for
noget.

I øvrigt fandt jeg må min vej et par gode adresser på MIDI-filer. Der
er squ mange!!!

© pre 2002

"Jan Kronsell" <kronsell(spam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
: hej pre