overføre værdier fra en asp-side til en an~
Fra : Jørgen Staun

Dato : 16-01-03 15:44

Jeg har to forholdsvis ens asp-sider, hvor jeg har nogle værdier fra nogle
dropdown bokse. De to værdier vil jeg gerne have overført til en ny side når
der trykkes på en knap eller lign., så der kan arbejdes videre med disse på
den nye side. Kan det lade sig gøre på en fiks måde??

Noget i stil med dette (hvis det kan forståes)

Default.asp Udskriv.asp
Knap.
dropdownbox 1 ->> Arbejdsværdi1
dropdownbox 2 ->> Arbejdsværdi2

Fra : Chrisser

Dato : 16-01-03 15:47

"Jørgen Staun" <js@thor.hgmf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der trykkes på en knap eller lign., så der kan arbejdes videre med disse

> den nye side. Kan det lade sig gøre på en fiks måde??

Du har basalt to muligheder:

1) Du kan have dine selectbokse som du submitter til side 2.

2) Du kan sætte dine værdier fra de to selectbokse på QueryString til side
2. Værdierne kan tilgås gennem JavaScript.

Hvordan havde du tænkt dig at kalde side 2 ?

Chrisser

Fra : Jørgen Staun

Dato : 16-01-03 16:09

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2. Værdierne kan tilgås gennem JavaScript.
>
> Hvordan havde du tænkt dig at kalde side 2 ?

Jeg havde tænkt på en alm. Button. Men hvis du har en anden eller bedre ide,
så bliver det da den.

Du kan se min tanke på elevweb.hgmf.dk/elevsider/skema

Der skal være en knap efter Vis Skema, som åbner den printervenlige side

Fra : Chrisser

Dato : 17-01-03 09:01

> Jeg havde tænkt på en alm. Button. Men hvis du har en anden eller bedre
ide,
> så bliver det da den.

Ok, så kan du lave den til en submit-knap, smide en form rundt om dine
selectbokse, sætte action til din side2 og method til post.
På side2 kan du så hive værdierne ud sådan:
<%
select1 = request.Form("navn_på_select1")
select2 = request.Form("navn_på_select2")
%>
- og derefter gøre hvad du nu vil med dem

> Du kan se min tanke på elevweb.hgmf.dk/elevsider/skema
Nix, din url vrker ikke.

> Der skal være en knap efter Vis Skema, som åbner den printervenlige side

- hvis det kun er for at gøre din side printervenlig, var en anden idé at du
smuttede forbi: http://std.chbs.dk/css/media.php +
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/media3.htm, og kiggede på hvad der
kunne gøres med et stylesheet alene...så kan du slippe for at have to sider
med samme indhold...

Chrisser

Fra : Jørgen Staun

Dato : 17-01-03 12:04

> [...]
> select2 = request.Form("navn_på_select2")
> %>
> - og derefter gøre hvad du nu vil med dem

Hmm - jeg har jo allerede en FORM med Submit-knap omkring mine DropBokse,
der bliver brugt til at vise skemaet i web-format. Kan jeg godt lave en FORM
mere udenom igen, som åbner et nyt vindue??

hvad så med http://elevweb.hgmf.dk/elevsider/skema

Fra : Chrisser

Dato : 17-01-03 12:53

> [...]
FORM
> mere udenom igen, som åbner et nyt vindue??

Det er ikke noget jeg vil anbefale nej, men hvis du vil benytte dig af
javascript
kan du genbruge den samme form ved at sætte en ny action på formen inden
du submitter den:
document.navnPåForm.action = "nyside.asp". Gad vide om du ikke kan gøre det
fra
"onsubmit" eventhandleren på din submitknap, noget i denne stil:

<input type="submit" value="vis skema" onsubmit=" this.action='side1'">
<input type="submit" value="printervenlig side"
onsubmit="this.action='side2">

- ellers kan du i hvert fald kalde en funktion der gør det samme.

> hvad så med http://elevweb.hgmf.dk/elevsider/skema

- den virker fint

Chrisser

Fra : Jørgen Staun

Dato : 20-01-03 10:28

Nå jeg har prøvet at gribe det an på en lidt anden måde.

Når datene er hentet og vist på skærmen, har jeg så lavet en ny <form> med
en submitknap der åbner udskriv.asp-siden. Dette virker også fint. MEEENN
den hiver stadigvæk ikke mine værdier med over?!?!?

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad jeg gør forkert - nok noget med
nybegynderstadie

Den nye <form> knaps indhold

height:14px; z-index:4">
<form name="PrintFriendly" method="post" target="_blank"
action="udskriv.asp">
<%
ValgtBruger = Bruger ' Disse værdier er hentet fra Dropdown-bokse
ValgtDato1 = Dato1
ValgtDato2 = Dato2
%>
<input type="Submit" name="CMDUdskriv" value="Udskriv">
</form>

i starten af min udskriv.asp har jeg følgende linier

' Vi definerer lige nogle variabler, som er først er kendt nu
Bruger = Request.form("ValgtBruger")
Dato1 = Request.form("ValgtDato1")
Dato2 = Request.form("ValgtDato2")

Fra : Chrisser

Dato : 20-01-03 10:29

> [...]
>
> i starten af min udskriv.asp har jeg følgende linier
>
> ' Vi definerer lige nogle variabler, som er først er kendt nu

Du får ikke sat dine 3 variable ind i formfelter, derfor kommer de ikke med.
Kun værdier der befinder sig i en eller anden form for inputfelter sendes
med en form, rene variable dutter ikke. Prøv med:

<input type="hidden" name="ValgtBruger" value="<%=ValgtBruger%>">
<input type="hidden" name="ValgtDato1value="<%=ValgDato1%>">
<input type="hidden" name="ValgtDato2" value="<%=valgDato2%>">

Chrisser

Fra : Jørgen Staun

Dato : 22-01-03 08:41

SÅDAN SGU!! - Kanon mange tak for hjælpen Chrisser. Det er virkelig været
brugbart.

Jørgen