Borders og CSS
Fra : Kasper Ovi

Dato : 09-03-01 21:16

Hej

Jeg er tidligere blevet hjulpet i at lave borders vha. onMouseOver og
onMouseOut, og mulighederne i at skifte border i de 2 tilfælde - tak for
det.

Mit nytilkomne problem er at jeg også gerne vil have en border FØR jeg har
haft musen hen over hot-spot'en (i dette tilfælde et tabel-element), og ved
at bruge en

style="border: 1 px solid #888888"

i min <td....>-tag, skulle man tro at alt var godt - men det er det ikke,
for så virker onMouseOver og onMouseOut lige pludselig ikke mere, og så kan
det være lige meget.

(Se meget gerne mit tidligere indlæg (fra d. 5.3.01) - det forklarer nok
situation lidt bedre.)

Jeg ville være VIRKELIG glad for et svar da dette er et problem jeg er
blevet ret irriteret på!

Hilsen
Kasper

NB: kig på dette link for at se hvad jeg mener med den manglende border....:
http://www.student.dtu.dk/~c973835/menubar.html

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 09-03-01 21:29

Kasper Ovi wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg ville være VIRKELIG glad for et svar da dette
> er et problem jeg er blevet ret irriteret på!

Jamen - så er det da heldigt at det er supernemt

Du giver bare din celle en class:

onMouseOut="this.className='tdborderoff'"
onMouseOver="this.className='tdborderon'"

Et lille tip:

Hvis du i din CSS angiver "text-align:center" kan du spare dine P-tags:

onMouseOut="this.className='tdborderoff'"
onMouseOver="this.className='tdborderon'"
class="tdborderoff">Nyt</td>

Mvh
Jonas