Re: Powerpoint2000 og dimensioner på præse~
Fra : pre

Dato : 16-01-03 09:31

Man undre sig. Som bruger af Photoshop kan du umiddelbart stille om
mellem flere enheder for mål - også cm, tommer og pixels. Det kan man
også i andre programmer, f. Photo Editor, som nok er nemmere at
overskue.

© pre 2002

"pre" <skrivtil@gruppen.dk> skrev i en meddelelse news:...
: Igen: Det er forskellige pixels der er tale om. Brug Photoshop til at
: redigere billederne og til at sætte evt. effekter. Brug PP til at
bygge
: slides. Brug evt. Office Tools til at justere placeringer og til at
: gruppere elementerne. Specielt de seneste PP versioner er fyldt med
: effektive værktøjer der gør det overflødigt at hænge sig i teoretiske
: mål.
:
: F. eks. kan du bruge en autofigur, vel mest en firkant, som "fyldes"
med
: billedet, uanset faconen. Det kan låses fast til hjælpelinierne eller
: låses sammen med andre figurer, og linierne kan uden videre fjernes
: igen. Med lidt øvelse er det muligt at lægge et udvalg af billeder ud
: på den grå ramme så det er nemt at klikke dem frem og tilbage.
:
: Selvfølgelig kan du også bare indsætte billedet og så justere
formatet,
: på gammeldags vis.
: --
:
: mvh
: © pre 2002
:
:
: "Thomas Bang" <flash4@it.dk> skrev i en meddelelse
: news:3e245f48$0$10969$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
: : "pre" <skrivtil@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
: : news:3e245d60$0$136$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
: : > Mon ikke vi bare skal være glade for at der er sørget for at
tingene
: kan
: : > fungere.
: :
: : Det skal vi sikkert, men jeg ville nu gerne have en dimension i
: pixels, da
: : stort set det hele bliver lavet i Photoshop, og i 800x600 får jeg en
: dum
: : hvis ramme omkring, og i 1024x768 så får jeg ikke det hele med
:
:
:

Fra : Thomas Bang

Dato : 17-01-03 15:39

> [...]
> mellem flere enheder for mål - også cm, tommer og pixels. Det kan man
> også i andre programmer, f. Photo Editor, som nok er nemmere at

Ja men mine cm mål i Photoshop er afhængige af dpi, når det skal bruges til
skærm, så er pixel vel det eneste rigtige at angive størrelsen i?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk?ref=11242 Får du trafik nok på hjemmeside?

Fra : pre

Dato : 17-01-03 20:32

Bevar de originale filer så vidt muligt uændrede. Brug kopier i PP som
er ligeglad med størrelsen, som automatisk justeres til de foreliggende
rammer eller evt grænser - til blanke slides er det uhyre nemt at
justere. Skærmen tilpasser efter forholdene. Brug tid og energi på
kreativitet, lad rutine og automatik overtage alt det kedelige. (Det er
helt faktisk et både Windows og PP-princip.