Skift af baggrunds billeder
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-01-03 01:01

Hvordan skifter jeg baggrunds billeder?

Jeg kan skifte baggrunds farver, så må jeg også kunne skifte billeder.

http://www.haabet.dk/dollz/m.html

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-01-03 01:24

On Thu, 16 Jan 2003 01:00:43 +0100
Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> wrote:
> Hvordan skifter jeg baggrunds billeder?
>
> Jeg kan skifte baggrunds farver, så må jeg også kunne skifte billeder.
>
> http://www.haabet.dk/dollz/m.html

this.style.background='url("billede.jpg")' vil jeg tro kunne klare det.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-01-03 10:59

Kim Schulz wrote:

> this.style.background='url("billede.jpg")' vil jeg tro kunne klare det.

Det er ikke kode nok. Der skal mere til.

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-01-03 01:28

> [...]
> Hvordan skifter jeg baggrunds billeder?
>
> Jeg kan skifte baggrunds farver, så må jeg også kunne skifte billeder.

er det forresten med vilje at billederne størrelse bliver halveret på
http://www.haabet.dk/dollz/2netcape6.html
når man sætter billedet højere oppe på siden end midten?
Jeg bruger phoenix (en mozilla ting).

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-01-03 10:58

Kim Schulz wrote:

> er det forresten med vilje at billederne størrelse bliver halveret på
> http://www.haabet.dk/dollz/2netcape6.html
> når man sætter billedet højere oppe på siden end midten?
> Jeg bruger phoenix (en mozilla ting).

Nej, er det en mon en fejl i phoenix eller i mit script?

Jeg kan ikke se fejlen i Netcape 6

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-01-03 13:11

[snip]
> Nej, er det en mon en fejl i phoenix eller i mit script?
>
> Jeg kan ikke se fejlen i Netcape 6

phoenix benytter gecko fra seneste mozilla build.

nogle gang bliver billedet også forstørret hvis man rykker det nedaf.
Jeg har en skummel mistanke om at det måske kan være nogen af de
extentions jeg har installeret i phoenix som gør det (sådan noget som
mouse gestures, image killer osv).

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-01-03 13:23

Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:

> Jeg har en skummel mistanke om at det måske kan være nogen af de
> extentions jeg har installeret i phoenix som gør det (sådan noget som
> mouse gestures, image killer osv).

Mouse-gestures lyder sandsynlig. Jeg har også set billeder blive
dobbelt så store når jeg dragger dem rundt.

/L

Fra : lene hansen

Dato : 31-01-03 01:10

det er vel dette du efterlyser - skift af baggrundsbilleder - sæt dine egne
data ind

<head>
<title>Skift baggrundsimage</title>
body{
background-attachment:fixed;
background-repeat: no-repeat;
background-position: 100 200
}

<script>
var bgslides=new Array()
bgslides[0]="bgslide1.jpg"
bgslides[1]="bgslide4.jpg"
bgslides[2]="bgslide3.jpg"
bgslides[4]="bgslide7.jpg"
bgslides[5]="bgslide5.jpg"
bgslides[6]="bgslide6.jpg"
bgslides[7]="bgslide2.gif"
bgslides[8]="bgslide8.jpg"
bgslides[9]="bgslide9.jpg"
bgslides[10]="bgslide10.gif"
bgslides[11]="bgslide11.jpg"

var speed=2500

//preload images
var processed=new Array()
for (i=0;i<bgslides.length;i++){
processed[i]=new Image()
processed[i].src=bgslides[i]
}

var inc=-1

function slideback(){
if (inc<bgslides.length-1)
inc++
else
inc=0
document.body.background=processed[inc].src
}

if (document.all||document.getElementById)
window.onload=new Function('setInterval("slideback()",speed)')

</script>
</head>