Frames / tabeller
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 09-03-01 20:24

Hej eksperter..

Hvis jeg laver en HP med flere tabeller og et fastbaggrundsbillede kan jeg
vælge via
et link at linket skal åbnes i en bestemt tabel ?

Eller skal det laves via frames, iså fald kan jeg ligge et baggrudsbillede
ind der fylder
hele siden. Altså overlapper i frames'ne ?

MVH
Thomas

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 09-03-01 21:35

Thomas Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> kan jeg vælge via et link at linket skal åbnes i en bestemt tabel ?

Links kan ikke åbne i tabeller.

> Eller skal det laves via frames,

Du kan prøve at bruge Iframes:

http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/

> iså fald kan jeg ligge et baggrudsbillede ind der fylder hele siden.
> Altså overlapper i frames'ne ?

Ikke på en smart måde - men du kan jo prøve at sidde og dele dit
baggrundsbillede op i små billeder, som du indsætter i de enkelte
dokumenter i hver frame.....

(kan ikke anbefales - vil sikkert drille for meget)

Mvh
Jonas

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 10-03-01 20:54

Jonas Astrup - html.dk <jonas.usenet@html.dk> skrev:
> Links kan ikke åbne i tabeller.

Jeg mener at man kan lave et frame-fake med ASP vha af tabeller. (Hvor
linket så faktisk vil se ud som om det åbner i en tabel.)

Hilsen Peter

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-03-01 23:31

"Kjaer og Monsson" <kjarmons@worldonline.dk> wrote
> Jeg mener at man kan lave et frame-fake med ASP vha af tabeller. (Hvor
> linket så faktisk vil se ud som om det åbner i en tabel.)

Næppe, da ASP foregår på serveren skal hele siden refreshes hver gang noget
indhold skal udskiftes.....

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Kjaer og Monsson

Dato : 14-03-01 16:49

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev:
> "Kjaer og Monsson" <kjarmons@worldonline.dk> wrote
>
> Næppe, da ASP foregår på serveren skal hele siden refreshes hver gang
noget
> indhold skal udskiftes.....

Ja, jeg ved godt at den er lidt langt ude men jeg fandt engang en artikel om
"Frames without the tag" på <http://www.asptoday.com/articles/19990225.htm>.
Aner ikke om det virker.

Hilsen Peter

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-03-01 19:31

"Kjaer og Monsson" <kjarmons@worldonline.dk> wrote
> Ja, jeg ved godt at den er lidt langt ude men jeg fandt engang en artikel
> [...]

Jeg vil gætte på at den omhandler SSI med tables.....

--
Jakob Andersen

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-03-01 23:16

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev

> Jeg vil gætte på at den omhandler SSI med tables.....

Det kan vel også laves ved hjælp af innerHTML / innerText eller ved at tænde
eller slukke en div.

--
Allan