MS Windows
briani 27239
Win2k længe om at lukke ned
Fra : Per

Dato : 15-01-03 22:50

Hej

Jeg synes at min Win2k tager "meget "lang tid om at lukke ned.
Fra jeg vælger luk computeren, til den slukker går der nok ca 2-3 min.
hvor der står at indstillinger gemmes/windows lukkes, hvorefter den
slukker for computeren. Er det normalt ?
Kan jeg gøre noget så det går lidt hurtigere?(indstillinger)

Win2k
Amd 1600+
256 ram

Fra : Ørla

Dato : 16-01-03 00:12

"Per" <per@post.cd> wrote in
news:3e25d774$0$71713$edfadb0f@dread11.news.tele.dk :

> [...]
> slukker for computeren. Er det normalt ?
> Kan jeg gøre noget så det går lidt hurtigere?(indstillinger)

Ditto her, det kom efter jeg installerede nogle af de nyere patches fra
windows update. Fejlen min laver er (fra logbog):

Registreringsdatabasefilen kunne ikke fjernes. Hvis du har en central
profil, kan dine indstillinger ikke replikeres. Kontakt administratoren.

Detalje - Adgang nægtet. , Buildnummer ((2195)).

Det er møgirreterende at den tager 2 minutter at lukke ned. Nogen forslag?

(Windows 2000 dk sp3)

--
Try loving the shower's filthy desk and Ibraheem will nibble you!
Moustapha, have a filthy jacket. You won't judge it.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 16-01-03 17:41

Ørla,

> Ditto her, det kom efter jeg installerede nogle af de nyere patches fra
> windows update. Fejlen min laver er (fra logbog):

Min Windows 2000 er ligeledes fuld opdateret og det tager omkring 5-10. sek.
før computeren er lukket ned. Derfor er det næppe patches der er problemet.

Jeg har lagt mærke til, at hvis jeg trykker på powerknappen går der kun ca.
1-2 sek. Det lyder måske åndsvagt, idet jeg trykker på powerknappen, men jeg
kan netop se, at den skriver "Saving settings...". Det må vel betyde, at den
rent faktisk gør det? Den har aldrig skulle scandiske efter jeg har slukket
på powerknappen. Prøv derfor evt. på den måde at lukke jeres computere ned.

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
E-Mail: tyrannoREMOVETHIS@mail.ikasths.dk
ICQ# 3806586

Fra : Jens

Dato : 16-01-03 21:02

"Glenn Rasmussen" <tyrannoREMOVETHIS@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
slukket
> på powerknappen. Prøv derfor evt. på den måde at lukke jeres computere

Det kræver lige man fortæller at powersluk betyder "luk pcèn ned"
I min betyder det "dø nu", og så er det en uheldig måde at slukke på

Mvh Jens

mvh Jens

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 16-01-03 21:30

Jens,

> I min betyder det "dø nu", og så er det en uheldig måde at slukke på

Du skal selvfølgelig have et ATX kabinet.

Jeg tror faktisk, at Windows 2000 gemmer det hele for den brokker sig aldrig
over den måde at lukke ned på. Hvorfor en "almindelig" lukning af Windows
2000 så ikke går ligeså hurtigt er så det store spørgsmål.

Fra : Jens

Dato : 16-01-03 23:48

> [...]
> over den måde at lukke ned på. Hvorfor en "almindelig" lukning af Windows
> 2000 så ikke går ligeså hurtigt er så det store spørgsmål.

Jeg har en ATX kasse, men mit bundkort tillader at man sætter power til
"instant off", så kan w2k mene om det hvad den har lyst.
Lukke farten på normal vis, afhænger af hvor meget gendannelse, ram HDplads,
og andre ting der er i den.
Slå gendannelse og indexering fra det tager toppen af ventetiden da de så
ikke skal gemmes.

mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 17-01-03 16:52

Ørla skrev:

> (måske man skulle begynde at nærlæse hvad det er man installerer
> fra Windows Update).

Ja, det blev vi også enige om i den tråd jeg linkede til. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 01:39

Snuden skrev:

> Samme undren her. Jeg har patchet installeret (og alle andre
> relevante patches også for den sags skyld) og oplever ingen
> problemer.. hmm.. gu've' om det kan være relateret til
> netkort-driveren.

Hvordan er du kommet frem til det? Det lyder interessant.
Hos mig resulterede det i et spring fra en nedlukningstid på 20
sekunder til 90 sekunder ved at installere den patch på Win2000
Pro DK SP3.
Jeg har et af de her ganske almindelige Realtek netkort som man
får kastet i nakken når man køber ADSL bredbånd hos Teledanmark.
Der skal ikke installeres nogen driver til det under Win2000/XP
da Windows har driveren i forvejen. (Realtek RTL8139 Family PCI
Fast Ethernet NIC).

Madsen.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 18-01-03 03:47

Madsen,

> Hos mig resulterede det i et spring fra en nedlukningstid på 20
> sekunder til 90 sekunder ved at installere den patch på Win2000
> Pro DK SP3.

Måske er der forskel på de forskellige versioner af W2K? Jeg bruger UK og
har aldrig oplevet det lukningsproblem i beskriver.

Fra : Snuden

Dato : 18-01-03 14:22

On Sat, 18 Jan 2003 01:39:24 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvordan er du kommet frem til det? Det lyder interessant.

Det er mere eller mindre gætværk, men patchet relaterer sig til en
netværksfeature i Windows 2000/XP, som især håndterer fildeling.
Microsofts netkort-drivere er ikke altid helt stabile (deres 3Com
"opdatering" fik min box til at gå helt i sort så snart Messenger
servicen startede), så mit første bud ville gå på at opdatere driveren
med den seneste fra producenten af netkortet.

>Hos mig resulterede det i et spring fra en nedlukningstid på 20
>sekunder til 90 sekunder ved at installere den patch på Win2000
>Pro DK SP3.

Tjah.. jeg har patchet installeret og min lukker ned på lige knap 15
sekunder.

Som sagt, det kan være driveren.

--
Snuden

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 04:12

Glenn Rasmussen skrev:

> Måske er der forskel på de forskellige versioner af W2K? Jeg
> bruger UK og har aldrig oplevet det lukningsproblem i beskriver.

Jeg har også tænkt på at det muligvis kan være den danske Win2000
som kokser. Det er set før. Min oplevelse er efterhånden at engelske
Windows-udgaver kører bedre / har færre fejl end de danske.

Madsen.

Fra : Jens

Dato : 18-01-03 10:17

> Jeg har også tænkt på at det muligvis kan være den danske Win2000
> som kokser. Det er set før. Min oplevelse er efterhånden at engelske
> Windows-udgaver kører bedre / har færre fejl end de danske.

Tror jeg ikke, min w2kSP3 (som er en dual 366mhz) går far "luk computeren"
til slukket på 12 sekunder(jeg tog lige tid)
Det er en w2k DK køpt i 1999 der er på den, som så har fået alle updates
siden.

mvh Jens

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-01-03 10:31

Madsen (nospam@madsen.tdcadsl.dk) skrev:

> Jeg har også tænkt på at det muligvis kan være den danske Win2000
> som kokser. Det er set før. Min oplevelse er efterhånden at engelske
> Windows-udgaver kører bedre / har færre fejl end de danske.

Min holdt pludselig op og er nu hurtig igen.
Har intet installeret ... fatter det ikke.
Benytter win2000pro dk.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst indtil det modsatte er bevist

Fra : Jens

Dato : 18-01-03 12:04

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVE_THISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Min holdt pludselig op og er nu hurtig igen.
> Har intet installeret ... fatter det ikke.
> Benytter win2000pro dk.

Hehe den har vel læst lidt med, og forstået at den skal tage sig sammen ?

mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 15:59

Snuden skrev:

> [...]
> servicen startede), så mit første bud ville gå på at opdatere
> driveren med den seneste fra producenten af netkortet.

Det kan godt være at jeg prøver det på et tidspunkt.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 01-03-03 15:37

Beeblebrox skrev:

> Det virkede også for mig, tak :)

Velbekom. Det kunne være rart hvis de snart fik det problem løst
så man kunne slippe for at se på den opdatering inde på Windows
Update.

Madsen.

Fra : Beeblebrox

Dato : 01-03-03 22:58

Madsen wrote:

> Velbekom. Det kunne være rart hvis de snart fik det problem løst
> så man kunne slippe for at se på den opdatering inde på Windows
> Update.

JA!

Venlig hilsen,
Claus

--
// If you are in control you are not going fast enough!

DK: Slet "TAKETHISAWAY" i min email adresse for at besvare.
UK: Remove "TAKETHISAWAY" in my email address to reply.

Fra : Madsen

Dato : 21-03-03 23:15

Snuden skrev:

[329170: Sikkerhedsopdatering gør at Win2000 er længe om at lukke].

> Tjah.. jeg har patchet installeret og min lukker ned på lige knap 15
> sekunder.

Jeg kan fortælle at jeg i dag har haft en nyinstallation af Win2000 inde
hvor SP3 var integreret på installations-cd'en og her var der slet ingen
problemer ved at installere 329170. Win2000 lukkede lige hurtigt
bagefter og det var uden at installere en opdateret driver til
netkortet, så hvis jeg absolut vil have den ind så kan jeg installere
Win2000 forfra, men så desperat er jeg nu altså heller ikke efter at få
den opdatering installeret. Jeg orker ikke at at installere det hele
forfra igen.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-01-03 02:03

Ørla skrev:

> [...]

den update som hedder 'Q329170: Sikkerhedsopdatering'. (Den kan
afinstalleres inde i Kontrolpanel > Tilføj/fjern).

Prøv evt. at læse: <news:Xns92F1C7E9D63E.thomas@madsen.tdcadsl.dk>
Hvis du ikke længere har adgang til indlægget på din newsserver,
så kan den fiskes frem på Google Groups.

<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=Xns92F1C7E9D63E.thomas%40madsen.tdcadsl.dk>

Madsen.

Fra : Ørla

Dato : 17-01-03 11:26

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in
news:Xns930614E305532.thomas@madsen.tdcadsl.dk :

> Jeg har haft det samme problem og løste det ved at afinstallere
> den update som hedder 'Q329170: Sikkerhedsopdatering'. (Den kan
> afinstalleres inde i Kontrolpanel > Tilføj/fjern).

Det fungerede glimrende - nedlukningstiden er gået fra ca. 2 minutter til
ca. 20 sekunder, og det er noget der kan mærkes. Tak for tippet!

Efter at have nærlæst beskrivelsen af patchen, lyder det ikke som om jeg
kan rammes af det den løser alligevel - mine computere er placeret bag en
router med NAT, så en "hacker" har ikke adgang til mit netværk ude fra. Så
jeg tror godt jeg kan undvære den patch (måske man skulle begynde at
nærlæse hvad det er man installerer fra Windows Update).

Kim

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 17-01-03 14:46

Ørla,

> Det fungerede glimrende - nedlukningstiden er gået fra ca. 2 minutter til
> ca. 20 sekunder, og det er noget der kan mærkes. Tak for tippet!

Jeg undre mig over, hvorfor der er så stor forskel på vores maskiner. Min
lukker ned med alle patches og service packs installeret på ca. 5-10 sek.

Fra : Snuden

Dato : 18-01-03 00:58

Fra : Per

Dato : 17-01-03 15:08

> [...]
> Hvis du ikke længere har adgang til indlægget på din newsserver,
> så kan den fiskes frem på Google Groups.

Hej
Mange tak for tippet
Jeg har fulgt dit råd og fjernede Q329170,
nu lukker den på under 10sek.

Mvh og god weekend

Per

Fra : Beeblebrox