Pagecaching
Fra : Carsten Suurland

Dato : 15-01-03 22:44

Hej NG

Hvordan kan jeg sikre mig, at en klient ikke kan anvende "Back" funktionen
efter at en side er blevet postet til min server? Eller rettere - en klient
må godt bruge "Back", men den side der netop er blevet postet skal
"nulstilles".

/Carsten Suurland

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-01-03 22:47

man finder naturligvis svaret på http://asp-faq.dk i artiklen

http://asp-faq.dk/article/?id=70

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Glad spampal-bruger, der pt har en succesrate på 95.6%
http://www.spampal.org.uk/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-01-03 22:48

"Carsten Suurland" <removethiscarsten@suurland.dk> wrote
> [...]
klient
> må godt bruge "Back", men den side der netop er blevet postet skal

Hvis jeg har forstået dig ret er det du ønsker at en person ikke poster en
formular med det samme indhold to gange ved at bruge tilbage knappen.

ASP har ikke noget at skulle have sagt når brugeren går et skridt tilbage i
"history" samlingen. Så derfor må du nok ty til javascript, noget ala:

Dette vil bevirke at hvergang _browseren_ har fortolket siden(hvilket den
også gør ved et history-hit) nulstilles den navngivne formular.

--
Jakob Andersen

Fra : Jimmy

Dato : 15-01-03 23:03

"Carsten Suurland" <removethiscarsten@suurland.dk> wrote in message
> [...]
klient
> må godt bruge "Back", men den side der netop er blevet postet skal

Jeg plejer at bruge nedenstående kode i toppen af den asp-side jeg ikke vil
have cachet.

' ------------------------------------------------------------------------
Response.Expires = 60
Response.Expiresabsolute = Now() - 1
Response.AddHeader "pragma","no-cache"
Response.AddHeader "cache-control","private"
Response.CacheControl = "no-cache"

Der findes vist et par ekstra ting man kan smide ind, men ovenstående har
virket fint for mig.

Dog er det ikke altid at forms nulstilles i IE.
Der ville jeg nok også anvende JavaScript, som Jakob siger, for at være
relativt sikker på at formen tømmes.

Mvh
Jimmy