Red Hat Linux 8.0
Fra : Rune Thougaard

Dato : 15-01-03 15:01

Hvor meget fylder Red Hat Linux 8.0 når jeg har de første 3 CD'er ??

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 15-01-03 15:19

De første 3 CD'ere i Red Hat Linux 8.0 indeholder det hele. En fuld
installation er lige over 4Gigabyte, men du kan også nemt lave
installationer, der fylder meget mindre.

Hilsen,

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Rune Thougaard

Dato : 15-01-03 16:02

Ok, hvis jeg har delt min PC op i 2 drev:

C:\\ Her ligger WinXP
D:\\ Her ligger spil, billeder, programmer, osv

kan jeg installere linux på min PC og undgå at slette noget som helst på min
PC...? hvordan.?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 15-01-03 16:24

On Wed, 15 Jan 2003 15:01:09 +0100, Rune Thougaard wrote:

> Hvor meget fylder Red Hat Linux 8.0 når jeg har de første 3 CD'er ??

Hvad er klokken på Malta når Søren hugger brænde?

Der er typisk højest 670MB på en cd, men jeg gætter på det ikke er
hjælp til at gange med 3 du gerne vil have, så: Hvad spørger du
egentlig om?

Hvor meget diskplads der er nødvendig afhænger kraftigt af hvilke
programmer/pakker du vælger at installere...

Mvh.

--
"nå skal du danse til pipå vår til du blør Adam Sjøgren
Du skal dansa ompa til du dør" asjo@koldfront.dk

Fra : Rune Thougaard

Dato : 15-01-03 16:46

det er red hat linux 8.0

Fra : Michael Eriksen

Dato : 15-01-03 22:47

> det er red hat linux 8.0

Ha, ha, det var et sjovt svar på "Hvad er klokken på Malta når Søren
hugger brænde?" tænke jeg først, men så jeg tænkte jeg...

Anyway, hvis du ikke aner hvad KDE, Gnome, gcc, apache og alt det der er
(og det er helt ok), så koster en RH 8 nok op til 3 GB. Ved du hvad du
vil ha' og skærer fedtet fra, kan du komme ned under ca. 500 MB. Jvf.
dit ovenstående spg om diskstørrelse synes jeg du enten skal skaffe dig
en ekstra (lille, brugt) HD til at lege med linux med eller holde dig
helt til en CD-distro som fx. Knoppix, der ikke installeres på din HD.

Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-01-03 22:55

On Wed, 15 Jan 2003 16:46:17 +0100, Rune Thougaard wrote:

> det er red hat linux 8.0
Med det kendskab til det hele, jeg fornemmer du har, vil jeg
anbefale dig at læse dette inden du laver alt for mange forsøg:
http://www.sslug.dk/linuxbog/friheden/bog/index.html

Du skulle jo helst ikke komme til at ødelægge noget

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail