MS Windows
briani 27239
XP install. ikke i DOS
Fra : Mette Pallesen

Dato : 15-01-03 17:39

Hejsa

Jeg vil formattere og installere XP. Den skriver: Dette program kan ikke
køre i dos. Hvad gør jeg?

Mette

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-01-03 17:41

Mette Pallesen wrote:
> Jeg vil formattere og installere XP. Den skriver: Dette program kan
> ikke køre i dos. Hvad gør jeg?

Sæt din PC til at boote op på CDen istedet for via en
start diskette, det skal gøres i BIOS.

/Mikael

Fra : Mette Pallesen

Dato : 15-01-03 17:46

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3e258f2b$0$140$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sæt din PC til at boote op på CDen istedet for via en
> start diskette, det skal gøres i BIOS.
>
> /Mikael

Tusind tak.

Mette P.

Fra : Pico

Dato : 15-01-03 18:22

Mette Pallesen wrote:
> "Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev
> i en meddelelse news:3e258f2b$0$140$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Hvis du ikke kan boote fra CD'en kan du også starte på en bootdiskette
og så navigere til mappen I386 på XP cd'en og skrive WINNT hvorefter
installationen vil starte fra dos. Det er en fordel at have Smart et eller andet
(jeg kan ikke lige huske det, men du får det at vide) loadet, det gør det
hurtigere at installere, men er ikke nødvendigt.
Pico

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-01-03 19:14

Pico wrote:
> [...]
> Det er en fordel at have Smart et eller andet (jeg kan ikke lige
> huske det, men du får det at vide) loadet, det gør det hurtigere

Det er rigtigt, men ville ikke forvirre ved at fortælle det ;)
Filen hedder smartdrv.exe.

Mvh.
Mikael