Lindows
Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 15-01-03 12:06

Er det rigtig forstået at man ikke kan download Lindows uden at betale?
.... der står open score .... jeg trodet det betød at hvis jeg kunne klare
mig selv så ville jeg kunne fiden en images fil til fri down load

Hvis i har et link ville det være dejlig ....

På forhånd tak for hjælpen

--
Hilsen Kai

(fremtids hjemme side .... WWW.ABOU.DK)

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 15-01-03 14:03

"Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk> writes:

> Er det rigtig forstået at man ikke kan download Lindows uden at betale?
> .... der står open score .... jeg trodet det betød at hvis jeg kunne klare
> mig selv så ville jeg kunne fiden en images fil til fri down load

Det er ikke sikkert at alle komponenterne i Lindows er gratis, det
kommer an på liscensen, men så vidt jeg har forstået det har de pligt
til at stille kildekoden til rådighed for de programmer der er GPL
liscenserede. Men måske skal du købe det før det er tilfældet.

> Hvis i har et link ville det være dejlig ....

Det var i hvert fald gpl'en:
http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html

--
   Mvh Christoffer Olsen

*** Thank you, mr. president:
*** http://tiddytwister.nitro.dk/bushie.jpg

Fra : Peter Mogensen

Dato : 16-01-03 15:51

Kai L J Rasmussen wrote:
> Er det rigtig forstået at man ikke kan download Lindows uden at betale?

Det ved jeg ikke, men det er da ikke ulovligt hvis det er tilfældet.

> .... der står open score .... jeg trodet det betød at hvis jeg kunne klare
> mig selv så ville jeg kunne fiden en images fil til fri down load

Nope.... det betyder at _hvis_ de distribuerer det videre, skal de give
_modtageren_ samme rettigheder som de selv har fået til at det de ikke
selv har lavet. (inkl. retten til at modificere og videre-distribuere).

Hvis der ikke er nogen af dem, der køber Lindows, der gider stille det
tilrådighed for dig, så må du selv punge ud. Og folk kan ikke give dig
de dele af systemet, der ikke er Open Source.

SuSE laver noget tilsvarende så vidt jeg ved.

Peter