Nedsættelse af dobbelt børnebidrag
Fra : Jan

Dato : 15-01-03 10:39

Jeg vil helst ikke starte endnu en diskussion om (u)rimeligheden af
børnebidragene, det er vist "the never ending story".

Men jeg har et spørgsmål :

Jeg er "idømt" dobbelt børnebidrag, p.g.a. min indtægt.

Nu venter min nuværende kone & jeg os barn nr. 2 (muligvis tvillinger)
Og så bliver et børnebidrag på ca. 1900 kr/mnd en lidt stor post på
vores budget !

Hvad skal der til for at få reguleret børnebidraget ned.
(muligvis ikke helt ned til "normalt børnebidrag", men bare lidt ned
!)

Er der nogen af Jer der har prøvet at få reguleret bidraget ?

Mvh Jan

Fra : LBR

Dato : 15-01-03 11:35

Hej

Jeg synes at du skal henvende dig på din kommune, de skal rådgive dig om den
slags ting.

Tillykke med familieforøgelsen!

Louise

Fra : Svend Pedersen

Dato : 15-01-03 12:28

> [...]
>
> Hvad skal der til for at få reguleret børnebidraget ned.
> (muligvis ikke helt ned til "normalt børnebidrag", men bare lidt ned

Det er bare at skrive til statsamtet. De arbejder med "vejledende"
indtægtsgrænser og børnebidragssatser, der også afhænger af antal egne børn,
man har forsørgerpligt for, så objektivt set er dine muligheder gode. På
www.civildir.dk kan du finde de vejledende grænser og satser.

Reglerne er imidlertid en individuel vurdering, men det er at stille for
store krav til statsamternes sagsbehandlere. De kan kun kigge i tabeller.
Derfor: når du så får afslag fra statsamtet, skal du anke afgørelsen til
Civilretsdirektoratet. Anken sendes via statsamtet.

Fra : She

Dato : 15-01-03 22:27

jan@selchau-hansen.dk (Jan) wrote in news:e58c39ab.0301150138.378002b7
@posting.google.com:

> [...]

> !)
>
> Er der nogen af Jer der har prøvet at få reguleret bidraget ?

Hej Jan.

Da jeg og min mand fik vores fællesbarn, og han stod i samme situation
som dig - betalte dobb. børnebidrag til hans ældste barn - ringede han
såmænd bare til statsamtet og udbad sig, at han gerne ville have tilsendt
et nyt ansøgningsskema til justering af børnebidraget, pga. at han havde
fået et barn mere at forsørge.

Han fik skema tilsendt, samt fik hans ex et skema hun skulle udfylde med
div. oplysninger, og inden for ca. 1 måned var hans bidrag reguleret fra
dobb. til alm. børnebidrag + 25 %, hvilket svarer til ca. 1100 kr pr.
måned.

Din ex og også du, har til enhver tid ret til at bede statsamtet om at
kikke på Jeres individuel løn, til Jeres egen 'fordel'. Hvis feks. din ex
stiger i løn, kan dette også være en faktor der gør, at børnebidraget
falder. Husk også, at hvis du falder i løn, at meddele statsamtet dette,
da det giver dig en fordel.

Held og lykke med familieforøgelsen *S*

Mvh. She