Max. antal kolonner i Excel 2000
Fra : Kjeld

Dato : 15-01-03 10:31

Hej NG

Jeg er ved at lave et større regneark og er nu tilsyneladende løbet tør for
kolonner. Jeg kan ikke presse flere kolonner ud af excel end 332, men jeg
skal bruge 385 kolonner.

Findes der en løsning?

By the way - Hvad er det maximale antal rækker og kolonner excel råder over?

MVH

Kjeld

Fra : Mads

Dato : 15-01-03 12:53

"Kjeld" <free4pass@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> skal bruge 385 kolonner.
>
> Findes der en løsning?
>
> By the way - Hvad er det maximale antal rækker og kolonner excel råder

I min Excel2000 er det max 256 kolonner og max 65536 rækker.

Hvordan er du kommet op på 332 kolonner?

Mvh Mads

Fra : Klaus

Dato : 15-01-03 16:19

"Kjeld" <free4pass@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> kolonner. Jeg kan ikke presse flere kolonner ud af excel end 332, men jeg

Hvad med at indsætte et ekstra ark, og fortsætte på dette?
Klaus

Fra : pre

Dato : 15-01-03 21:56

Excel fastsætter bl. a. følgende:

Open workbooks Limited by available memory and system resources
Worksheet size 65,536 rows by 256 columns
Column width 255 characters
Row height 409 points
Length of cell contents (text) 32,767 characters. Only 1,024 display in
a cell; all 32,767 display in the formula bar.
Sheets in a workbook Limited by available memory (default is 3 sheets)
Colors in a workbook 56
Cell styles in a workbook 4,000

© pre 2002

"Kjeld" <free4pass@yahoo.com> skrev i en meddelelse
: Hej NG
:

Fra : Claus Henriksen

Dato : 16-01-03 09:05

Der er faktisk en lille sjov krølle på den historie:
Prøv at lave et tomt regneark, gem det som Web-side med markering i
"Markeringen : Ark" og "Tilføj interaktivitet".
Luk regnearket op i Internet Explorer og vupti: Sidste kolonne er nu
ZZ - det vil sige 676 kolonner!

Claus Henriksen