Indsætte/slætte post i database??
Fra : kim

Dato : 15-01-03 10:34

Jeg har en database hvor jeg tjækker koder. en bruger kan have to
koder som giver forskellig adgang. Hvis jeg vil fjerne en kode
fra en bruger har jeg et problem.
Hvis jeg prøver at erstatte et felt med ingenting får jeg denne
fejlbesked:Feltet "Resultater.Kode2" kan ikke indeholde en streng
af længden nul.

Kan jeg evt. nøjes med at slette et enkelt felt og ikke en hel
post?

Håber i kan hjælpe
mvh kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 15-01-03 10:49

On Wed, 15 Jan 2003 09:34:21 +0000 (UTC), kim <kim_a@mailme.dk> wrote:

>Kan jeg evt. nøjes med at slette et enkelt felt og ikke en hel
>post?

Skal den ikke bare blankes og derefter opdateres?

Mvh. Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : kim

Dato : 15-01-03 11:00

Er ikke sikker på hvad du mener med "Blankes"
Det jeg ønsker er at slette adgangskoden permanent Dvs slette et enkelt
felt i en record, sådan at det fremstår tomt.

Ved ikke om det var det du også mente, i så fald må du meget gerna
uddybe.

Fra : kim

Dato : 15-01-03 11:05

Har selv fundet svaret. Når man gransker i det kan selv det mest logiske
blive umuligt....
Jeg gik ind i databasen og fant ud af at jeg kan tillade "nul-længde", og
det viste sig at være svarret.

Takker mange gange for hjælpen og undskylder besværret.

Håber dog at dette kan være til hjælp for andre

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-01-03 12:05

"kim" <kim_a@mailme.dk> wrote
> [...]
> felt i en record, sådan at det fremstår tomt.
>
> Ved ikke om det var det du også mente, i så fald må du meget gerna

Husk nu at ovenstående vil resultere i at brugeren kan logge ind med et
blankt password.
--
Jakob Andersen

Fra : kim

Dato : 15-01-03 14:36

Tak for hjælpen alle sammen.
Løsningerne var bedre end min egen og er nu blevet brugt.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 15-01-03 15:47

On Wed, 15 Jan 2003 12:04:43 +0100, "Jakob Andersen"
<jakob@effectus.dk> wrote:

>Husk nu at ovenstående vil resultere i at brugeren kan logge ind med et
>blankt password.

Med mindre at man tjekker for at passwordet ikke må være blankt.

Mvh. Brian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-03 11:12

kim skrev:

> Har selv fundet svaret. Når man gransker i det kan selv det
> mest logiske blive umuligt....
> Jeg gik ind i databasen og fant ud af at jeg kan tillade
> "nul-længde", og det viste sig at være svarret.

Du kunne også blot sætte værdien til Null - som ikke er det samme
som en nullængdestreng. Null er en standardværdi der betyder "ingen
defineret værdi" - og den kan bruges på alle datatyper, så længe et
felt ikke er markeret som obligatorisk.

Forskellen i at opdatere til "" og til Null kan ses herunder:

UPDATE tbl_bruger SET pwd = '' WHERE brugerID = 42

UPDATE tbl_bruger SET pwd = NULL WHERE brugerID = 42

(bemærk at Null er en specialværdi - den skal ikke i
anførselstegn).
--
Jens Gyldenkærne Clausen