Min firewall (ZyXel 1) står åben på vid ga~
Fra : Michael [2800]

Dato : 14-01-03 23:47

Jeg sidder og leger med min FW og kan ikke helt forstå at der er fri adgang
til min webserver når jeg ikke har åbnet for port 80, skulle der ikke som
udgangspunkt være lukket for al indgående trafik entil der bliver lukket op?

Er der nogen der har en idé om hvad jeg skal gøre for at få lukket for alle
portene?

Jeg har resat den til defaul for at være sikker på at det ikke er mig der
har lavet lort i den, men det hjalp ikke.

/md

Fra : Per

Dato : 15-01-03 00:06

Hej Michael
"Michael [2800]" <DenHerEMailBrugesKunTilJunk@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:3e249481$0$124$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg har resat den til defaul for at være sikker på at det ikke er mig der
> har lavet lort i den, men det hjalp ikke.

Jeg mener den som default har et IP nr. som ALT bliver routet ind til, mens
alle maskiner der får tildelt IP nr. via DHCP er beskyttet.

Per
www.oncd.dk
Nem og bekvem download.
www.kkom.dk

Fra : Michael [2800]

Dato : 15-01-03 10:13

Hej Per,

> Jeg mener den som default har et IP nr. som ALT bliver routet ind til,
mens
> alle maskiner der får tildelt IP nr. via DHCP er beskyttet.
Super, du har fulstændig ret og det køre nu, takker mange gange.

/md

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-01-03 12:59

> mens

> Super, du har fulstændig ret og det køre nu, takker mange gange.

Øeh hvilken version firmware kører du/i med ?

Med nyeste er der afaik ikke åbnet som default.

/A

Fra : Michael [2800]

Dato : 17-01-03 14:50

> Øeh hvilken version firmware kører du/i med ?
Jeg kørte med V3.50 (WD.3), men jeg har lige downloaded den nyeste
V3.50(WD.4) og har installeret 350wd4c0.rom, der er også en rom-fil
(350wd4c0.rom), men det er da en konfigurationsfil er det ikke, med andre
ord, hvis jeg put (ter) den over så ryger min egen konfiguration gør den
ikke?

> Med nyeste er der afaik ikke åbnet som default.
Det var mig selv der havde åbnet op, (der er jo ingen grund til at gøre det
sværere for de fæhoveder der måtte havde lyst til at kigge nærmere på mine
maskiner ), men Per var så flink at gøre mig opmærksom på min fejl.

/md

Fra : Michael [2800]

Dato : 17-01-03 15:26

**en lille ændring**

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 15-01-03 09:16

> [...]
op?

> Er der nogen der har en idé om hvad jeg skal gøre for at få lukket for

Jeg er ikke meget inde i Zywall men har du checket at der ikke er sat en
regel i SUA server?
Advanced->SUA/NAT->SUA server

eller har fået aktiveret full feature nat?
Advanced->SUA/NAT->Adress Maping->edit

Ellers er Zyxels support altid god at kontakte

hth
/Brian