cron mailer mig
Fra : Anders Lund

Dato : 14-01-03 22:20

Jeg har følgende cron job:
*/10 * * * * /usr/bin/mrtg /etc/mrtg/mrtg.cfg 2>&1 >> /var/log/mrtg.log

Efter hvad jeg har læst mig frem til burde den ikke sende mig en mail, hvis
det går godt. Men det gør den nu alligevel - hver 5 minut døgnet rundt.

Hvordan får jeg den til at stoppe?
Det er RedHat 7.3

Anders Lund
AndersGED@zaim.dk
fjern geden fra min email adresse

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-01-03 22:23

Anders Lund skrev:

> [...]
>
> Efter hvad jeg har læst mig frem til burde den ikke sende mig en
> mail, hvis det går godt. Men det gør den nu alligevel - hver 5

Prøv at bytte om på redirigeringen:

   mrtg mrtg.cfg >>mrtg.log 2>&1

// Klaus

Fra : Anders Lund

Dato : 14-01-03 23:10

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> skrev i en meddelelse
> Anders Lund skrev:

> Prøv at bytte om på redirigeringen:
>
> mrtg mrtg.cfg >>mrtg.log 2>&1

Nej det hælper ikke.
Mailen jeg får tilsendt, står efter min signatur, jeg ved ikke om det
hjælper.

From root@Server Tue Jan 14 23:05:03 2003
Date: Tue, 14 Jan 2003 23:05:01 +0100
From: root@Server (Cron Daemon)
To: root@Server
Subject: Cron <root@Server> /usr/bin/mrtg /etc/mrtg/mrtg.cfg

3600572097
1332559562
1
eth0 traffic
1275422114
1348021491
1
eth1 traffic
1486
93433
1
System Memory and Swap
50
25420
1
Disk I/O
0
0
1
Swap and Paging
0
0
1
Disk Space

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-01-03 23:41

Anders Lund skrev:

> Nej det hælper ikke.

Hm, driller perl?

Hjælper det heller ikke hvis du putter kommandolinjen i en shell-
wrapper og kører denne fra crond i stedet for mrtg:

#!/bin/sh
exec >>mrtg.log
exec 2>&1
exec mrtg mrtg.cfg
# eof

// Klaus

Fra : Anders Lund

Dato : 16-01-03 22:34

> Hjælper det heller ikke hvis du putter kommandolinjen i en shell-
> wrapper og kører denne fra crond i stedet for mrtg:

Nej, der er stadig et problem, hvad gør jeg?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-01-03 00:17

Anders Lund skrev:

> Nej, der er stadig et problem, hvad gør jeg?

Aner det ikke.

// Klaus

Fra : Regin Larsen

Dato : 17-01-03 19:30

Anders Lund wrote:
> Nej, der er stadig et problem, hvad gør jeg?

Indsæt MAILTO='' i crontab så modtager du ikke outputet via mail.

--
Regin

Fra : Anders Lund

Dato : 17-01-03 19:50

"Regin Larsen" <newsspam@opia.dk> skrev i en meddelelse

> Indsæt MAILTO='' i crontab så modtager du ikke outputet via mail.

Hvor ligger den fil?

Fra : Allan Joergensen

Dato : 17-01-03 20:08

Anders Lund <andersGED@zaim.dk> wrote:

> Hvor ligger den fil?

Kig i

man crontab
man 5 crontab

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Hi. I'm not in this..." -- Crow T. Robot

Fra : Anders Lund

Dato : 19-01-03 16:43

fjern geden fra min email adresse
"Regin Larsen" <newsspam@opia.dk> skrev i en meddelelse

> Indsæt MAILTO='' i crontab så modtager du ikke outputet via mail.

Ok det virker stadig ikke.
her er hvad jeg gør:
jeg skriver crontab -e og fået noget VI ligende op, her skriver jeg
MAILTO="" i toppen af filen, og gemmer med :x

HVad gør jeg forkert.

Anders Lund
AndersGED@zaim.dk

Fra : Claus Kühle

Dato : 19-01-03 23:15

"Anders Lund" <andersGED@zaim.dk> skrev i en meddelelse
> Ok det virker stadig ikke.
Hej Anders.
Jeg havde lignende problem på min mandrake 9.0. Hvis du ikke gider have alle
de der mails hele tiden, så find cronjobbet i mappen etc/cron (eller
lignende) og åbn de forskellige filer med en tekst editor. Når du har fundet
det rigtige job kan du jo skrive # foran, indtil du har fundet ud af hvordan
du "rigtigt" slipper af med den. Jeg selv slettede mit cron job, da den ikke
rigtig var nødvendig.

Håber det hjælper

Claus Kühle

Fra : Anders Lund

Dato : 19-01-03 23:43

"Claus Kühle" <nyheder(fjern-ø)@guntrax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvordan
> du "rigtigt" slipper af med den. Jeg selv slettede mit cron job, da den

Jeg ved godt hvilket cron job det er, og det er nøjvendigt. Det kører min
mrtg hver 5. menut.