Java Vm Problem i LimeWireLinux
Fra : Henrik Trolle

Dato : 14-01-03 21:18

Jeg har installeret Java(TM) Plug-in1.3.1_06

Men når jeg prøver på at installere LimeWireLinux skriver den

Preparing to install...
Extracting the installation resources from the installer archive...
Configuring the installer for this system's environment...
No Java virtual machine could be found from your PATH
environment variable. You must install a VM prior to
running this program.
[root@localhost downloads]#

er det i min Bash_profile jeg skal skrive det i path,en

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-01-03 21:33

On Tue, 14 Jan 2003 21:17:47 +0100, Henrik Trolle wrote:

> er det i min Bash_profile jeg skal skrive det i path,en
Jeps, tilføj følgende:
PATH=$PATH:/path/til/jre/bin

export JAVA_HOME=/path/til/jre

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail

Fra : Henrik Trolle

Dato : 14-01-03 21:57

Michael Rasmussen wrote:

> Jeps, tilføj følgende:
> PATH=$PATH:/path/til/jre/bin
>
> export JAVA_HOME=/path/til/jre

Har prøvet at skrive det men den skriver det samme når jeg prøver at
installere LimeWireLinux.. Her er min bash_profile, hvis du lige gider
at rette den eller fremhæve hvad der skal stå. så ved jeg hvad jeg evt.
har gjort forkert..

# .bash_profile

# Get the aliases and functions
if [ -f ~/.bashrc ]; then
   . ~/.bashrc
fi

# User specific environment and startup programs
PATH=$PATH: her mangler jeg vidst noget ikke /usr/java/jre1.3.1_06/bin
export PATH
export JAVA_HOME=/usr/java/jre1.3.1_06/bin
unset USERNAME

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 14-01-03 22:01

Henrik Trolle wrote:

> [...]
> installere LimeWireLinux.. Her er min bash_profile, hvis du lige gider
> at rette den eller fremhæve hvad der skal stå. så ved jeg hvad jeg evt.

Har du husket lige at lukke din shell eller starte en ny?

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Henrik Trolle

Dato : 14-01-03 22:03

Tonni Aagesen wrote:

> Har du husket lige at lukke din shell eller starte en ny?

ja også genstartet den.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-01-03 22:03

On Tue, 14 Jan 2003 21:56:49 +0100, Henrik Trolle wrote:

> [...]
> at installere LimeWireLinux.. Her er min bash_profile, hvis du lige
> gider at rette den eller fremhæve hvad der skal stå. så ved jeg

PATH=$PATH:/usr/java/jre1.3.1_06/bin
BASH_ENV=$HOME/.bashrc