Textbox Max længde
Fra : Philip

Dato : 14-01-03 17:43

Jeg har et problem med textbox kontrollen. Og tja det er kort sagt, den ikke
kan tage nok tegn, hvis jeg loader et dokument på f.eks. 4mb så laver den
fejl og brokker sig over længden af dokumentet.

Så begyndte jeg at bruge RichTextBox. MEN

Når jeg kopiere fra noget, laver den kuk i det, jeg vil gerne havde at
fonten skal være courier new, og ren tekst. Men når jeg kopiere ind, husker
den farver og diverse.

Så mit spørgsmål er. Hvordan ændre jeg max længden på en textbox
ELLER
Hvordan klare jeg mit problem med RTB kontrollen?

- Philip Jensen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 14-01-03 22:15

Philip skrev:
> [...]
husker
> den farver og diverse.
> Hvordan klare jeg mit problem med RTB kontrollen?

En enkel løsning på dit problem kunne måske være:

Private Sub RTB_Change()
Dim lStart As Long
Dim lLength As Long

RTB.Enabled = False

lStart = RTB.SelStart
lLength = RTB.SelLength

RTB.Text = RTB.Text

RTB.SelStart = lStart
RTB.SelLength = lLength

RTB.Enabled = True
RTB.SetFocus
End Sub

-------
Tomas

Fra : Ole Nielsby

Dato : 14-01-03 23:42

Philip <polarelefant@REMOVErock-zone.dk> skrev:

> [...]
> ELLER
> Hvordan klare jeg mit problem med RTB kontrollen?

Jeg har løst samme problem med RTB-kontrollen i en lidt anden
sammenhæng (ikke VB, men i et hjemmelavet programmeringssystem).
Jeg ved ikke om (og i så fald hvordan) løsningen kan realiseres i VB,
men her kommer den:

RichEdit-kontrollen (som er den win32-ting der gemmer sig i VBs
RTB) kan - ved at der sendes en meddelelse til den - udstyres med
et callback-objekt - IRichEditOleCallback - som den spørger til
råds i forskellige anliggender; blandt andet har callback-objektet en
metode QueryAcceptData der kaldes for at afgøre om et format
skal accepteres. Ved at afvise alle andre formater end ren tekst slipper
du for den uønskede formatering. Husk også at implementere de andre
metoder - ellers crasher dit program når man forsøger visse
operationer på tekstkontrollen.

Søg i platform SDK efter RichEdit hvis du vil vide mere.

Men - som sagt aner jeg ikke om det kan bruges fra VB.

Det er muligt at VB har en enklere måde at gøre det på...

Det er også muligt du kan overtale en C++- eller Delphi-
programmør til at levere en DLL der laver det lille trick - hvis
du har hårdt brug for det og det er umuligt at få til at virke i VB.

Mvh/ON/fjern sneglen fra min svaradresse