gave til 70 års fødselsdag
Fra : Ole Hedegaard

Dato : 14-01-03 13:29

Hejsa
Nå, det handler ikke helt om børn, men alligevel... Svigermor bliver 70 i
weekenden og hun ønsker sig ingenting. Vi har svært ved at finde på gode
gaveideer, så hvis der sidder nogen derude med den gode idé modtages den med
TAK.
VH Tina

Fra : Sander

Dato : 14-01-03 13:37

"Ole Hedegaard" <hedegaard@christiansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> weekenden og hun ønsker sig ingenting. Vi har svært ved at finde på gode
> gaveideer, så hvis der sidder nogen derude med den gode idé modtages den

Det er godt nok ikke, en rigtig gave, men min morfar blev rigtig glad, da vi
købte en kagemand til ham, på hans 73 års fødselsdag, hvor der stod :
Tillykke Oldefar 73 år.

Det var den første kagemand, han nogensinde havde fået.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Dorthe

Dato : 14-01-03 13:54

On Tue, 14 Jan 2003 13:36:46 +0100, "Sander" <sander@tjekmig.dk>
wrote:

> [...]
>Tillykke Oldefar 73 år.
>
>Det var den første kagemand, han nogensinde havde fået.

Alletiders .. det er både svært og nemt på samme tid - for de fleste
ældre tæller "noget med følelser i" meget mere - end om det er en
"rigitg" gave eller ej - det kunne " vi andre" lære en masse af - når
vi bliver ældre er vi måske r så heldige at der er nogen der kommer
med en kagemand til os ; - )
Kærligst Dorthe

Fra : Dorthe

Dato : 14-01-03 13:48

On Tue, 14 Jan 2003 13:28:55 +0100, "Ole Hedegaard"
<hedegaard@christiansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>gaveideer, så hvis der sidder nogen derude med den gode idé modtages den med

Tja.. "gavekort" på at blomsterhandleren kunne levere en buket pr.
mdr./ pr kvartal det næste år !

Middage og kaffe på skift i familien den sidste/første søndag i
måneden, med afhentning og hele baduljen !

Billedkollage fremstillet ved at samle billeder fra hele familien -
små kommentarer eller andet "sødt" og derefter lave en
farvefotokopi ( på det bedste parpir - hos fotohandleren er disse
kopier næsten i fotokvalitet - vi har fået lavet de dejligste
forstørrelser af små gamle fotos - (en anden mulighed) ) indramme
værket.

Flere ideer afhænger lidt af om hun bor selv eller i center eller
lign. - og ligeledes hendes interesser mm. - skriv igen hvis intet
af dette giver en "ide til en ide"

Kærligst Dorthe

Fra : Ole Hedegaard

Dato : 14-01-03 14:12

Hejsa
Alletiders ide med kagemanden... Jeg bager en til hende - dog er vi en
ordentlig flok (6 børn med familier) Så der skal nok også en "rigtig" gave
til.

Blomstergavekort er sendt videre - det er en oplagt mulighed.

De bor selv i hus - hun har ikke så meget overskud i dagligdagen da hun er
syg. Hun ønsker sig nok mest af alt fred og ro omkring sig.

Vh Tina

Fra : bks

Dato : 14-01-03 14:18

"Ole Hedegaard" skrev d. 14-01-03 13:29 dette indlæg :
> [...]
gode
> gaveideer, så hvis der sidder nogen derude med den gode idé modtages

Hvis svigermor er rørig og mobil, så et hjemmelavet gavekort, som hun
kan bruge til hjælp til ferie eller en søndagsfrokost med "noget godt"
til maven og/eller ganen.
Men endelig hjemmelavet, så svigermor ikke bliver bundet af et bestemt
koncept
Venlig hilsen
bks

http://www.kandu.dk/

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-01-03 14:19

> [...]
> weekenden og hun ønsker sig ingenting. Vi har svært ved at finde på gode
> gaveideer, så hvis der sidder nogen derude med den gode idé modtages den

Den med blomster nogle gange synes jeg er alletiders lige som fotocollagen -
og ellers: Gavekort på havearbejde 1 x mdl., vinduespudsning,
hovedrengøring, "opdatering" af el-ledninger eller hvad hun nu måtte have
svært ved - eller et gavekort på hjemmeservice.

Hilsen Inger

Fra : Kat

Dato : 14-01-03 15:13

"Ole Hedegaard" skrev:
> [...]
gode
> gaveideer, så hvis der sidder nogen derude med den gode idé modtages

En kurv fyldt med lækre madvarer/spacialiteter - ud fra hendes smag
selvfølgelig
--
Kat
---

Fra : Nette

Dato : 14-01-03 17:34

"Ole Hedegaard" wrote in message
> Hejsa
> Nå, det handler ikke helt om børn, men alligevel... Svigermor bliver 70 i
> weekenden og hun ønsker sig ingenting.

Hejsa

Min nabo gjorde en rigtig god gerning her til jul, hvor han gav oldemor på
plejehjemmet en af de gode gamle danske film på video. Allerede dagen efter
blev der holdt videoaften på hjemmet. Så hvis de har video og skal have ro
omkring sig, så var det måske en idé

Nette

--
Ovenstående ville være et godt indlæg i en undergrupper under
Fritid-kreativ/hobby.

Fra : Gitte Jahns

Dato : 15-01-03 10:03

Hvad med et årsabbonement på et ugeblad eller avis, et højskoleophold, et
weekendophold, en tur i biffen med børn og svigerbørn evt med en tur på cafe
først, et foderbræt og en bog om danske fugle og måske en lille kikkert. Et
gavekort til en havemand,snerydder eller vinduespudser, en stress-less stol,
et slumretæppe, en god bog, et billede af samlige børn/svigerbørn og
børnebørn, en koncertbillet, et forkælelsesgavekort til en dag ved
frisør/kosmetolog/massør.... kan sagtens finde på flere ting hvis det
ønskes.

Husk lysene på kagemanden... det ser vildt flot ud *S*

M.v.h. Gitte Jahns

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-01-03 17:30

Hej

Ole Hedegaard wrote:
> [...]
> gaveideer, så hvis der sidder nogen derude med den gode idé modtages den med

Den bedste investering min gamle oldemor gjorde for sig selv var at købe
et monster TV, som kunne skrues ordentlig op - hun kunne nemlig hverken
se eller høre.

Så I kunne jo forberede hende godt til alderdommen .

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Anette Jensen

Dato : 16-01-03 12:10

Hej!

Det er første gang, at jeg kommenterer et indlæg i en nyhedsgruppe, så jeg
håber, at det lykkes.
Jeg har måske en idé til en gave til svigermor. Jeg går ud fra, at svigermor
har nogle børnebørn, siden at meddelelsen er sendt til denne
nyhedsgruppe...De fleste bedsteforældre er helt vilde med deres børnebørn og
elsker at få tegninger og andre kreationer fra børnebørnene. Derfor tænkte
jeg om det var en idé at lave et kreativt kunstværk til bedstemor. Det kunne
være et lærred (som kan købes for billige penge hos "Søstrene Grene"), der
bliver dekoreret med alt fra små tegninger, kopier af fotos af børnebørnene,
glansbilleder, stofstykker, blonder, perler...ja, det er kun fantasien, der
sætter grænser for at kunne lave et meget personligt "kunstværk". Der skal
bare bruges noget tapetklister, måske lidt lim og maling. Og både små og
store kan hygge sig med at lave deres helt personlige gave, og så er det
samtidig en billig gave.
Jeg håber, at idéen bliver til inspiration.

M.v.h.
Anette Jensen

Fra : Linda

Dato : 21-01-03 10:58

Måske forsent men alligevel. Hvad med at lave en dug med aftryk af børns
hænder eller fødder, de kan laves med stoftrykfarve.
Har selv prøvet det med stor succes både fra giver og modtager.

Linda