Shell
Fra : Kim Schwalbe

Dato : 13-01-03 23:13

Hej i gruppen

Når jeg skal åbne en bestemt fil med notepad el. lig.
skriver jeg som her:
X = Shell("notepad.exe c:\minfil.dat", 1)

Hvordan er det nu lige jeg åbner en fil, f.eks. tekstfil med notepad,
ved at klikke på textfil i et filfelt

MVH Kim S

Fra : ///JJ

Dato : 15-01-03 15:37

"Kim Schwalbe" <kim_schwalbe@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> X = Shell("notepad.exe c:\minfil.dat", 1)
>
> Hvordan er det nu lige jeg åbner en fil, f.eks. tekstfil med notepad,

Hvad med et onclick_event på dit filfelt der kalder ovenstående linier, hvis
de sidste tre bogstaver i fillistens filnavn er TXT?

if lcase(right(fillist.selected,3))="txt" then
opentxtfile fillist.filename
end if

Det er frit fra hukommelsen mht. properties :)

mvh
///JJ

Fra : Kim Schwalbe

Dato : 16-01-03 13:31

Hej ///JJ
Tak for hjælpen jeg har fået løst mit problem.

If Right(dirmapper.Path, 1) = "\" Then
FName = dirmapper.Path & Fileinfo.FileName
Else
FName = dirmapper.Path & "\" & Fileinfo.FileName
End If
X = Shell("notepad.exe " & FName, 1)

Jeg manglede det blanktegn der er efter "notepad.exe "

///JJ <jesperhn@nospamtdcadsl.dk> skrev i