f-prot og autoupdate
Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 13-01-03 22:37

Hej

Jeg har fået installeret f-prot viraprotection på min linux, men når jeg
kører updatescriptet, check-updates.sh får jeg følgende fejl.

../check-updates.sh: ${HTTPRETURN:0:1}: bad substitution
../check-updates.sh: [: integer expression expected before -ne
***************************************
* F-Prot signature file update script *
***************************************

../check-updates.sh: ${FILETOCHECK:0:4}: bad substitution

**********************************
* Update completed successfully. *
**********************************

og til trods for den skriver update completet successfully har
jeg ikke fået hentet de nye def filer.

Skulle der være en der har en løsning på dette problem vil jeg
blive lettere glad.

/Sonni

Fra : Michael Andreasen

Dato : 14-01-03 18:36

"Sonni Skammelsen" <news@sonni.org> wrote in message
> [...]
> jeg ikke fået hentet de nye def filer.
> Skulle der være en der har en løsning på dette problem vil jeg

Du kan evt. selv skrive et lille script der henter de 2 filer og pakker dem
ud.. Det har jeg tidligere gjort med odeiavir+f-prot

Mvh
Michael Andreasen

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 15-01-03 08:02

Sonni Skammelsen skrev:
> [...]
> jeg ikke fået hentet de nye def filer.
>
> Skulle der være en der har en løsning på dette problem vil jeg

Det ligner et problem der skyldes den shell du bruger.
Bruger du zsh?
Der virker denne begrænsning af variablens længde nemlig ikke:
${FILETOCHECK:0:4}
Hvis du har Bash installeret (test med ls /bin/bash ) kan du rette
første linje i check-updates.sh fra #!/bin/sh til #!/bin/bash

Gunner Poulsen.

--
Aktiv i projektet Gnuskole http://www.gnuskole.dk

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 27-01-03 23:42

On Wed, 15 Jan 2003 08:02:06 +0100, Gunner Poulsen wrote:

> [...]
> Hvis du har Bash installeret (test med ls /bin/bash ) kan du rette
> første linje i check-updates.sh fra #!/bin/sh til #!/bin/bash

Jeg har nu fået prøvet med bash i stedet for sh, det hjalp ikke.

/Sonni

Fra : Mogens Dybaek Christ~

Dato : 15-01-03 11:23

Hermed mit hjemmelavede script. Bærer præg af mange hurtige rettelser!

Ideen er at hente de 2 zip-filer til FAT32 disken, derefter lægge et
sæt udpakkede filer både i Linux og til senere brug for Win NT.

/bin/sh er reelt bash. Bogmærket f-prot i ncftp er en server jeg har
fundet ved at kikke F-Prot's updater over skulderen.

------------
#!/bin/sh -x
ncftp f-prot <<EnD_SentineL
lcd /dos_d
get fp-def.zip
get macrdef2.zip
quit
EnD_SentineL
# Need to unpack to ext2 partition, unzip cannot write /dos_d
cd f-protData
unzip -o /dos_d/fp-def.zip
unzip -o /dos_d/macrdef2.zip
# Copy to DOS partition