et par "før installations spørgsmål !"
Fra : Niels Frahm

Dato : 13-01-03 22:30

Jeg har nu læst en del indlæg her i gruppen samt læst nogle artikler
bl.a. "Installation af Redhat - 8.0 Linux på en PC" af Carsten
Skovmand - god artikel - men jeg har lige et par afklarnede spørgsmål
- jeg håber i kan hjælpe:
jeg har en ret ny maskine med en WinXP home som hele familien bruger
og IKKE ønsker at prøve Linux - men så var det jeg tænkte om:
- hvis sætte min gamle 10GB harddisk i maskine som en ekstra HD kan
jeg så ikke installere Linux (Redhat eller Mandrake) på den ekstra
handdisk som en ene installation på denne disk og så - på en eller
anden ????? måde få en mulighed ved start af maskinen - om hvilket
styresystem jeg vil bruge ??
altså
-give Linux installation mig mulighed for at vælge hvilken HD jeg vil
instal. på ?
-kan jeg få en dual boot ved opstart ?

mvh
Niels

Fra : Regin Larsen

Dato : 13-01-03 22:47

Niels Frahm wrote:
> [...]
> handdisk som en ene installation på denne disk og så - på en eller
> anden ????? måde få en mulighed ved start af maskinen - om hvilket

Jo Mandrake vil, fx., automatisk finde din WinXP-installation og
tilføje den til dit bootmanager, der gør at du ved opstart kan vælge
hvilket system du ønsker at benytte.

--
Regin

Fra : Nils

Dato : 14-01-03 17:20

Niels Frahm wrote:
> [...]
> styresystem jeg vil bruge ??
> altså
> -give Linux installation mig mulighed for at vælge hvilken HD jeg vil

Jeg ville være lidt forsigt med installation af winXP "ved siden af"
linux... Det kan nemt gå galt med bootmanagere og XP er temmeligt sart...
Men når du nu har en blank gammel disk, som du kan installere linux på
så kan du skifte disable/enable diskene efter behov i BIOS... Det er en
let og temmelig sikker "bootmanager".

Nils